۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۶
یوسف رشیدی:

هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار رفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون روی عدد ۱۰۳ در شرایط ناسالم قرار گرفت.
هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد
یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران ، بر میزان غلظت تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته افزوده شده است و هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گفته وی، درحال حاضر میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز است و با ۱۱ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۱۰۳ ایستده است

رشیدی اظهار داشت: امروز ازن با ۸ واحدافزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۴۸، دی اکسید گوگرد با ۱ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۳۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ۴ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۶۶ قرار گرفته است .

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری، کاهش وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا برای گروه های حساس در شرایط ناسالم باقی بماند.

وی با بیان اینکه افزایش احتمال بیماری های تنفسی در افراد حساس ، تشدید بیماری های قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، ریوی و افراد مسن اثرات آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است افزود:توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.
کد مطلب: 2689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *