۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۲

سعیدی‌کیا: از حقوق ثابتم برای تبلیغات استفاده می‌کنم

وزیر مسکن دولت نهم گفت: رییس‌جمهور نظریه‌پرداز نیست و سرکارگر مملکت است، نظریه‌پردازی فقط وظیفه مقام معظم رهبری است.
ایسنا: محمد سعیدی‌کیا در همایش «شعور انقلابی، حماسه سیاسی» که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد : اکنون کشور ما به لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی است که مهمترین آن‌ها «بی‌برنامه‌گی» و «عدم توجه به برنامه» است؛ در وضعیت کنونی نرخ تورم بالاست و سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود، سطح تولید و اشتغال هم پایین آمده است. یکی از علت‌های این نرخ تورم، تزریق نقدینگی به جامعه است؛ نقدینگی که به سمت تولید نرفته است.
وی چاره این مشکل را «سرمایه‌گذاری» و «تولید» دانست و افزود: اگر سرمایه‌گذاری صورت گیرد، موضوعات جانبی هم قابل حل خواهد بود؛ یکی از وظایف دولت‌ها این است که بستر امنی را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنند.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که سهم تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی چه‌قدر است؟ گفت: تحریم در معیشت مردم تاثیر دارد، اما فقط تحریم‌ها مقصر نیستند؛ سوءمدیریت نیز سبب ایجاد این وضعیت شده است؛ همچنین ما ۳ساله پیش به این موضوع علم داشتیم که اگر بر سر اعتقادات خود بایستیم تحریم‌ها سخت‌تر خواهد شد، باید همان زمان برنامه‌ریزی دقیق‌تری می‌کردیم.
وزیر مسکن دولت نهم درباره هزینه‌های تبلیغاتی خود اظهار کرد: هزینه‌های تبلیغاتی زیادی نخواهم داشت، منابع مالی من برای انتخابات زیاد نیست و از حقوق ثابتم برای تبلیغات استفاده خواهم کرد. شماره حسابی نیز اعلام می‌کنم تا کسانی که به توانمندی من اعتقاد دارند به آن حساب پول واریز کنند. من از آن پول فقط برای تبلیغات انتخاباتی‌ام استفاده می‌کنم. نمی‌خواهم در حوزه هزینه تبلیغات مدیون کسی باشم؛ نمی‌خواهم بدانم که چه کسانی برایم پول می‌ریزند تا مدیون شوم البته صداوسیما و خبرگزاری‌ها برای تبلیغات کافی هستند.
وی در پاسخ به این سوال که مواضع شما در برخورد با مفاسد اقتصادی چیست؟ نیز اظهار کرد: مهمترین نکته در هر امری، اراده مسلط مدیران است، سیستم اداری ما به گونه‌ای است که اگر اراده مسلط مدیران بر سلامت باشد، آن دستگاه سالم است، یعنی دولت باید مصمم باشد که تمام افرادی که با او هستند سالم کار کنند. در همه دستگاها در دنیا فساد یک اتفاق تلقی می‌شود و در مقابله با این اتفاق دولت و مجلس و قوه قضاییه باید با هم یکی باشند و به هم کمک کنند؛ وقتی بین این ۳ دستگاه اختلاف بیافتد نمی‌توان با مفاسد مبارزه کرد.
وی ادامه داد: در مبارزه با مفاسد باید برخوردی یکپارچه و هماهنگ داشته باشیم.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که راهبرد شما در مساله هسته‌یی چیست؟ نیز گفت: ما در مساله هسته‌یی عضو ان پی تی هستیم و در چهارچوب آن حرکت می‌کنیم؛ در مذاکرات باید با یک دیپلماسی قوی وارد شویم و کاری که انجام می‌دهیم را به دنیا عرضه کنیم تا آنان به ما اعتماد کنند.
وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم و تا پایان می‌مانم.
وی تصریح کرد: یکی از ضعف‌هایی که همیشه در کشور ما وجود داشته است ضعف در برنامه‌ریزی است، انتقاد من این است که ما برنامه‌ها را تنظیم نمی‌کنیم؛ گاهی اوقات طرح در اواسط آن نیمه کاره رها شده و این سبب بدقولی‌هایی می‌شود.
وزیر مسکن دولت نهم در این‌باره اظهار کرد: کارها کارشناسی شده نیست؛ این سبب می‌شود که طرح‌ها عملیاتی نشود و مردم نسبت به دولت بی‌اعتماد شوند.
کد مطلب: 27337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *