۰
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵

احمدی‌‌نژاد:رحیمی با همه تهمت‌ها شبانه روز کار می‌کند

رییس جمهورگفت: چند وقت پیش که اقداماتی علیه رحیمی به راه افتاده بود در مقابل آنها، رحیمی برای اینکه پاسخ مخالفان خود را بدهد یک ساعت بیشتر از همیشه کار می‌کرد
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و صنعتی استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های استان کردستان، اظهار داشت: استان کردستان دارای طبیعتی دلچسب و یگانه است و یکی از زیباترین طبیعت کشور را داراست که اگر در این منطقه تلاش و همت صورت گیرد، در آینده‌ای نزدیک، به یکی از بهترین و جذاب‌ترین نقاط کشور و قطب گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای زمین‌های حاصلخیز و از آب و هوای مناسبی برخوردار است، خاطر نشان کرد: این استان سرشار از استعدادهای طبیعی و بالاتر از آن زیبایی‌های انسانی است، چرا که کردستان دارای مردمی مؤمن، فداکار و انقلابی است.
رئیس جمهور به فداکاری‌های مردم استان کردستان در دوران دفاع مقدس و همچنین دفاع از فرهنگ و اسلام اشاره کرد و گفت: مردم این استان مقاومت‌های بی نظیری در طول تاریخ در مقابل دشمنان انجام دادند و از لحاظ فرهنگی، مؤمن، نجیب، بااخلاق و مردمانی، پرکار، پرتلاش و زحمتکش هستند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه کارهای زیادی در استان کردستان انجام شده است، تصریح کرد: ما هنوز در ابتدای راه قرار داشته و تا رسیدن به نقطه مطلوب در این استان فاصله داریم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همه همت و تلاش خود را بسیج کرده و سرعت پیشرفت و ترقی را هر چه بیشتر افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های افتتاح شده در کردستان، اشاره کرد و گفت:‌ سد گاران در مریوان با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب و آبیاری ۱۱ ‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به بهره‌برداری رسید؛ و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک سد مخزنی برای پرورش ماهی و همچنین محل استثنایی برای گردشگری باشد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به افتتاح سد زیویه اظهار داشت: این سد ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۷ میلیون متر مکعب آب را داراست، که می‌تواند ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های دیم را آبیاری نماید. در کنار این سد ۶ روستا با ۶۵۰ خانوار وجود دارند که برای سالیان طولانی اقتصاد و معیشت آنها با این سد تأمین خواهد شد.
احمدی‌نژاد در ادامه به افتتاح بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه سنندج اشاره و تصریح کرد: ظرفیت این نیروگاه هزار مگاوات برق است، این در حالی است که مصرف استان ۴۲۰ مگاوات برق می‌باشد و این بدان معناست که ۵۸۰ مگاوات برق ذخیره در استان وجود دارد که می‌تواند به کشورهای همسایه صادر شده و یا می‌توان متناسب با آن مصرف ایجادوی
وی با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان، گفت: تاکنون ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در استان افتتاح شده و اگر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نبود، مردم با پول کمتر صاحبخانه می‌شدند و ما امیدواریم که خداوند دشمنان این ملت را هدایت کند.رییس جمهور ساخت مسکن مهر در کشور را کار بسیار بزرگ دانست و گفت: وقتی در یکی از کشورها، ۶۷۵ واحد خانه افتتاح شد از چند روز قبل و پس از افتتاح این واحدها، رادیو و تلویزیون آنها به تبلیغ این کار می‌پرداختند، اما هر روز در داخل کشور شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن هستیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مسکن مهر ایران برای کشورهای همسایه الگو شده است، گفت: امیدوارم ۲۹ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده استان کردستان نیز هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
احمدی‌نژاد با اشاره به ساخته شدن ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهر و روستا در کشور، افزود: پروژه مسکن مهر یک طرح مُسکن و طرح اضطراری برای خانه‌دار شدن بود و پروژه بعدی مسکن مهر کاری بزرگ‌تر و اساسی‌تر است.
وی گفت: مسکن مطلوب مورد نظر ما مسکن وسیع و دلباز است که دارای حیاط و باغچه باشد تا افراد هر خانواده بتوانند بهتر و راحت‌تر زندگی کند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به سمت ساخت مسکن وسیع حرکت کنیم، تصریح کرد: ایران با وسعت ۱۸۷ میلیون هکتار یکی از بزرگترین سرزمین‌های دنیاست؛ کل زمین‌هایی زیر سطح شهر و روستا کمتر ۱.۵ میلیون هکتار است. این در حالی است که ما ۲۱ میلیون خانوار داریم و اگر به هر کدام ۲ هزار متر زمین بدهیم مجموعاً ۴ میلیون هکتار می‌شود که از این مقدار ۱.۵ میلیون هکتار آن موجود است.
احمدی‌نژاد گفت: با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر می‌توانیم هزار متر زمین به هر خانوار در نظر بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهکارهای تسریع در پیشرفت استان کردستان اشاره کرد و گفت:‌ برای پیشرفت استان باید زیرساخت‌ها تهیه شود. باید سدها، جاده‌ها و راه‌های استان را ساخت تا مشکلات موجود در این مسیر مرتفع شود.
رئیس جمهور با اشاره به مسافرت ۵ میلیون نفری نوروزی امسال به استان کردستان، تصریح کرد: باید این رقم به ۱۵ میلیون برسد و این شدنی است.
احمدی‌نژاد سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای توسعه استان کردستان برشمرد و اظهار داشت: به لطف خدا و با همت مردم و تلاش خدمتگزاران مردم، استان کردستان امن‌ترین استان ایران است و از لحاظ آب، برق، زمین و منابع طبیعی خودکفاست و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی در کنار صنایع موجود در استان تأسیس شود، گفت: باید کاری کرد تا بیشترین ارزش افزوده در استان بماند و سود آن به جیب خود مردم برود.
رییس جمهور، محمد رضا رحیمی معاون اول خود را که اهل کردستان است یک فردی پرکار و نمونه کردستانی دانست و گفت: ایشان شبانه‌روز مشغول فعالیت و کار کردن است، چند وقت پیش که اقداماتی علیه ایشان به راه افتاده بود و فشارها و تهمت‌هایی را علیه ایشان وارد کردند و در مقابل آنها، آقای رحیمی برای اینکه پاسخ مخالفان خود را بدهد یک ساعت بیشتر از همیشه کار می‌کرد، چرا که مخالفان می‌خواستند که ایشان کار نکند.
کد مطلب: 27352
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *