۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹

اعلام آمادگی مادورو برای مذاکره با کاپریلیس

رئیس جمهور منتخب ونزوئلا از اعلام آمادگی خود برای مذاکره با رقیب خود خبر داد.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور»؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا شب گذشته طی مراسم تحلیف خود اعلام کرد که آماده است تا به منظور حل بحران سیاسی با انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون و رقیب انتخاباتی خود به پای میز مذاکره بنشیند.
مادورو در رابطه با مذاکره با کاپریلس اعلام کرد: " آماده هستم تا با کاپریلس مذاکره کنم، امیدوارم تنفر او از من تمام شود. آماده هستم در رابطه با هر مسئله‌ای مذاکره کنم."
مادورو همچنین خطاب به هواداران کاپریلس اعلام کرد: "از هوادان کاپریلس نیز دعوت می‌کنم تا در مذاکره من و انریکه شرکت کنند تا تمام ابهامات از بین بروند."
وی در ادامه افزود: "انتخابات به پایان رسیدند ، پس از انتخابات چند تن از شهروندان ونزوئلایی را از دست دادیم و این تنها به علت تنش‌های موجود در کشورمان است، از تمامی هم میهنان عزیزم می‌خواهم تا در مذاکرات ما شرکت داشته باشید."
مادورو همچنین از هشت شهروند ونزوئلایی که در جریان درگیری هواداران و مخالفان مادورو جان خود را از دست دادند تجلیل به عمل آورد و با بازماندگان آن‌ها ابراز همدردی کرد.
وی به منظور پایان دادن به تنش‌های موجود در ونزوئلا تمامی شهروندان این کشور را برگزاری تظاهراتی صلح‌آمیز فراخواند.
طی هفته گذشته نیکلاس مادورو با اختصاص دادن ۵۰.۰۶ درصد از آرا توانست در میدان انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پیروز میدان شود.
انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رقیب مادورو در این انتخابات ۴۹ درصد از آرا را به‌دست آورد و پس از اعلام نتایج خواستار بازشماری آرا توسط شورای انتخابات ملی ونزوئلا شد.
کد مطلب: 27969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *