۰
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳

مادورو: گوایدو باید محاکمه شود

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، فکر می کند رهبر مخالفان این کشور پس از بازگشت از کلمبیا به خاک ونزوئلا به دلیل نقض قوانین این کشور باید محاکمه شود.
رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، فکر می کند رهبر مخالفان این کشور پس از بازگشت از کلمبیا به خاک ونزوئلا به دلیل نقض قوانین این کشور باید محاکمه شود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (سه شنبه) خاطر نشان کرد: 'خوان گوایدو' خاک ونزوئلا را ترک کرد و در زمان بازگشت باید محاکمه شود. قانون گوایدو را از خروج از کشور منع کرده بود و او قانون را نقض کرده است.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد دستگیری احتمالی گوایدو گفت که فقط دادگاه می تواند چنین تصمیمی را اتخاذ کند.
گوایدو که پیشتر خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده بود، جمعه گذشته از خاک ونزوئلا وارد یک شهر مرزی کلمبیا شد، این در حالیست که دولت کاراکاس پیشتر دستور ممنوعیت خروج وی را از مرز صادر کرده بود.
در همین حال 'وخوان کارلوس والدس' معاون قاضی ارشد دیوان عالی ونزوئلا گفت: گوایدو ممکن است به دلیل نقض دستور عدم خروج از ونزوئلا با حکم 30 سال زندان روبرو شود.
وی تاکید کرد که سفر گوایدو به کلمبیا نقض این دستور اعلام شده از سوی دیوان عالی ونزوئلا بوده و افزود: به خاطر نقض قانون، گوایدو ممکن است با حکم 30 سال زندان روبرو شود.
به گزارش ایرنا، خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز 28 ماه ژانویه (هشت بهمن ماه) خود را رئیس جمهوری موقت اعلام کرد و بلافاصله ترامپ او را به رسمیت شناخت.
گوایدو هیچ یک از عناصر قدرت را در اختیار ندارد و ارتش و دیوان عالی قضایی ونزوئلا از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت می کنند.
بیش از 60 کشور جهان با تشکیل گروه حامیان قوانین بین المللی و منشور ملل متحد با هرگونه دخالت در امور داخلی کشورها از جمله ونزوئلا مخالفت کرده اند.
روسیه، چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که از دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند و خواستار پایان یافتن مداخله آمریکا در امور داخلی یک کشور مستقل دیگر در جهان شده اند.
کد مطلب: 103717
برچسب ها: نیکلاس مادورو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *