۰
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶

رئیس جمهور سانتافه سوار

من با پول خودم وارد دولت شدم ودر حال حاضر یک ماشین سانتافه ویک منزل ۲۱۸ متری در شهرک غرب تهران دارم و با حقوق خودم زندگی می‌کنم.
محمد سعیدی کیا در جمع دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دولتی بر پایه استفاده از ظرفیت‌های کشور، تحقق اقتصاد پویا وفعال و زندگی آرام در سایه ایران و اسلام تشکیل خواهم داد.

وی ادامه داد: اعتماد سازی برای مردم، باز کردن میدان برای اشتغال برای همه اقشار، ایستادگی و مقاومت در مسیر پیشرفت وعدالت برای دستیابی به اهداف، استفاده از نقاط قوت دولت‌های قبل و کنار گذاشتن نقاط ضعف این دولت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت من خواهد بود.

سعیدی کیا افزود: من در همه دولت‌ها بودم در دولت اول آقای موسوی و در دولت دوم آقایان خاتمی اما در دولت احمدی‌نژاد نبودم آن هم به این دلیل که باورهایی دارم و نمی‌خواستم از آن‌ها دست بردارم چرا که من بر اصول مدیریتی خود استوار هستم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تاکید کرد: تا انتهای انتخابات مستقل می‌مانم و ائتلاف نمی‌کنم و به طور کلی معتقد بر این مسئله هستم که در حال حاضر ائتلاف زودرس است.

وی افزود: ائتلاف زمانی معنی درست و روشن دارد که پس از تایید شورای نگهبان کاندیدا‌ها مشخص شده و بر مبنای اصول و اساس روشن صورت گیرد.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه تاکنون از سوی جریان اصلاح‌طلب حمایتی از او صورت نگرفته، یادآور شد: نحوه حضور اصلاح‌طلبان به خودشان مرتبط است اما شاهد آن هستیم که در حال حاضر جریان اصلاح‌طلب نسبت به کاندیداهای خود نیز واکنش خاصی نداشته است.

سعیدی کیا در خصوص عملکرد دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: در این دولت هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک امر مثبت انجام شد ولی به خوبی اجرا نشد و اگرچه آقای احمدی‌نژاد در سفرهای استانی حضور می‌افت ولی هزینه‌های زیادی را این سفرها در بر داشت.

وی افزود: توجه به کارهای عمرانی و ساماندهی سوخت نیز از کارهای مثبت دولت بود ولی طرح‌های نیمه تمام کشور، نابه سامانی‌های اقتصاد، تورم، کاهش تولید و سرمایه گذاری، افزایش بیکاری، انجام فسادهای اقتصادی و تغییر در ساختار مدیریتی از ضعف‌های دولت محسوب می‌شود.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با اشاره به داشتن صداقت در امور کشورداری افزود: در حال حاضر اداره کشور با عدم صداقت صورت می‌گیرد و من می‌خواهم راست بگویم وصادقانه خدمت کنم و اگر این توانایی را نداشتم به میدان نمی‌آمدم و راستگویی خودم را فدای ریاست جمهوری نمی‌کردم.

سعیدی کیا از ادامه دادن یارانه‌ها در کشور پس از ریاست جمهوری خود خبر داد و افزود: این کار را با اعمال تغییراتی در کشور پیاده می‌کنم، با توجه به تورم موجود یارانه‌های پرداختی با این تورم، دردی را از مردم دوا نمی‌کند ومن به دو دهک ۱ و۲ بیشتر توجه می‌کنم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در خصوص گسترش اقتصاد مقاومتی در کشور خاطر نشان کرد: من اقتصاد مقاومتی را بر پایه استفاده از همه امکانات کشور می‌دانم، و یکی از شاخه‌های این اقتصاد در تقویت سیاست خارجی ماست که با اقتصاد ما گره خورده است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم که موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود ادامه داد: می‌توان با بهره گیری از امکانات و ثروت داخلی به سمت تولید و اشتغال حرکت کرد.

سعیدی کیا با اشاره به عدم نظارت بر اقتصاد کشور افزود: گرانی و گرانفروشی که در بازارهای کشور وجود دارد به علت نبود نظارت و بازرسی صحیح است.

وی با بیان اینکه برای بهبود اقتصاد کشور سرمایه ومنابع لازم را داریم اظهار کرد: منابع مالی و نقدینگی موجود در جامعه باید را به سمت بستری امن سوق دهیم.

وزیر سابق مسکن و شهرسازی در خصوص منابع نفتی کشور نیز یادآور شد: باید روی درآمد‌های نفتی جراحی اقتصادی صورت بگیرد و سود آن نباید صرف هزینه‌های جاری شود و آیندگان نیز در آن سهیم هستند.

وی تصریح کرد: با سازوکار مناسبی که در قانون پنجم توسعه دیده شده، ۲۰ درصد از سود فروش نفت به صندوق توسعه ملی می‌رود تا برای کار آفرینی صرف شود.

سعیدی کیا در حاشیه به دارایی‌های خود اشاره کرد وگفت: من با پول خودم وارد دولت شدم ودر حال حاضر یک ماشین سانتافه ویک منزل ۲۱۸ متری در شهرک غرب تهران دارم و با حقوق خودم زندگی می‌کنم.
کد مطلب: 28149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *