۰
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶

مردم از رادیو چه می‌خواهند؟

معاون سازمان صدا وسیما در امور صدا گفت: شنیدن موسیقی و برنامه های طنز و سرگرمی خواسته های اصلی مخاطبان از رادیو است.
به گزارش ایرنا، ˈمحمدحسین صوفیˈ روز دوشنبه در نشستی با عوامل برنامه طنز ˈکوی نشاطˈ رادیو ایران افزود: این برنامه باید سبب تحکیم ملت و قومیت ها باشد و منجر به امید افزایی، مثبت اندیشی و خودباوری شود.

صوفی، متن، موسیقی و گوینده خوب را از عوامل جذابیت یک برنامه رادیویی دانست و ادامه داد: با وجودی که رسانه های دیگر دارای جذابیت های بصری بیشتری هستند، اما رادیو می تواند با استفاده از ابزارهای خود از دیگر رسانه ها جذاب تر باشد.

وی گفت: مطابق جدیدترین نیاز سنجی ها، شنیدن ˈموسیقیˈ و برنامه های ˈطنز و سرگرمیˈ خواسته های اصلی مخاطبان از رادیو هستند.

معاون صدا تاکید کرد: مردم می خواهند شاد باشند و کمی تفریح کنند و این وظیفه رادیو است که به این خواست جامعه عمل بپوشاند و چون حضور رادیو در اماکن مختلف بیش از سایر رسانه ها است، باید بیشتر شنیده شود و تاثیر بگذارد.

صوفی ادامه داد: باید بدنبال ایجاد فضای شاد و لطیف برای شنونده باشیم و سپس زمینه را برای کاهش اندوه و دردهای روزمره مردم فراهم کرده و در ادامه با لطیف گویی و لطیفه گویی باعث افزایش سطح آگاهی عمومی شویم.

معاون صدا، خطاب به عوامل برنامه ˈکوی نشاطˈ تاکید کرد: باید این تفکر که رادیو رسانه درجه ۲ است، تغییر کند و طراز خود و برنامه را بالا برده و تشخص را به رادیو بازگرداند.

وی افزود: برنامه طنز ˈکوی نشاطˈ باید باعث تحکیم ملت و قومیت ها باشد؛ به امید افزایی، مثبت اندیشی و خود باوری برسد، به حفظ شان و شخصیت همگان از جمله مردم و مسوولان کمک کند و اقلیت های دینی و لهجه ها و خرده فرهنگ ها را تخریب نکند.

معاون صدا، احترام به شخصیت ها و بزرگان، رعایت زبان معیار، پرهیز از موسیقی مبتذل و حرام، بهره گیری از قصه های شیرین زبان فارسی و مضامین کهن و ضرب المثل های فارسی را از دیگر ضرورت های این برنامه طنز برشمرد و تاکید کرد که این برنامه باید نگاه ویژه ای به متن داشته باشند و مسابقات را هدفدار طراحی کنند.

مدیر رادیو ایران نیز در این نشست از ˈکوی نشاطˈ به عنوان یک برنامه پرمخاطب رادیویی یاد کرد که برای تحقق اهداف ر.

ˈحمید شیخ محمدیˈ با اشاره به پخش دو برنامه طنز ˈجمعه ایرانیˈ و ˈکوی نشاطˈ از رادیو ایران، ادامه داد: در راستای افزایش تنوع، بیشتر از کسانی استفاده شود که در هر دو برنامه مشارکت نداشته باشند، چون هر تیمی را به نام عوامل آن می شناسند.

ˈامیر عباس اشرفˈ تهیه کننده و سردبیر برنامه ˈکوی نشاطˈ نیز گفت: مخاطبان اصرار دارند که گلچین برنامه یا خود برنامه در عصرهای جمعه پخش شود تا کسانی که نمی توانند شنونده آن در صبح های پنجشنبه باشند، آن را بشنوند.

ˈعباس محبیˈ از بازیگران این برنامه نیز در این نشست گفت: ˈطنزˈ قانون خود را دارد و هیچ فرقی با شیمی و فیزیک ندارد؛ ˈطنزˈ همان طنز است و ساختار آن ربطی به تولیدش در شبکه های دیگر ندارد و نباید با سخت گیری هایی که می شود قلم نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این برنامه ضعف نوشتاری دارد و باید همه تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار گیرند.

این هنرمند رادیویی، نیاز به متن خوب و جدید و استمرار نداشتن آیتم ها را از دیگر نقاط ضعف آن دانست و گفت: هر قدر برنامه ˈکوی نشاطˈ مثل زندگی شود، ارتباط آن با مخاطب نیز بیشتر است.

ˈمحمود صابریˈ کارگردان این برنامه نیز افزود: در ابتدای کار، ˈکوی نشاطˈ املای نانوشته ای بود، اما اکنون با غلط کمتری نوشته می شود و با این تراکم رسانه ای که وجود دارد، توانسته مخاطب خود را جذب کند.
کد مطلب: 28174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *