۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰

در صورت احساس خطر نظام با احمدی‌نژاد برخورد خواهد شد

آقاي احمدي نژاد بايد به اين نكته توجه جدي كند كه دست به اقداماتي نزند كه دشمنان به او اميدوار شوند. رئيس جمهور بايد مصالح نظام و مردم را بر منافع گروهي ترجيح دهد و دشمنان را نسبت به ايجاد چالش در انتخابات مأيوس نمايد.
حميدرضا ترقي عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در روزنامه قانون نوشت:

همانطور كه مشخص است متاسفانه رويكرد جديد و موضع گيري هاي اخير آقاي احمدي نژاد، مورد سوء استفاده و بهره برداري دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و بر خلاف گذشته دشمنان غربي به اين جمع بندي رسيده اند كه مي توانند براي ايجاد بحران در انتخابات پيش رو، از اقدامات و سخنان رئيس جمهور حمايت نمايند.

آقاي احمدي نژاد بايد به اين نكته توجه جدي كند كه دست به اقداماتي نزند كه دشمنان به او اميدوار شوند. رئيس جمهور بايد مصالح نظام و مردم را بر منافع گروهي ترجيح دهد و دشمنان را نسبت به ايجاد چالش در انتخابات مأيوس نمايد.

با وجود تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر اين نكته كه هر كس تا روز انتخابات سخني بگويد يا فعلي انجام دهد كه موجب نا اميدي مردم يا تحريك احساسات آنها شود قطعا به كشور خيانت كرده است، آقاي احمدي نژاد با راه انداختن تجمعات انتخاباتي در قالب سفر استاني يا ميتينگ ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي، در حال تبليغات غير رسمي براي كانديداتوري و جمع كردن آراي مردم به نفع اسفنديار رحيم مشايي است. اين قبيل اقدامات با سخنان مقام معظم رهبري در تضاد آشكار است.

رئيس جمهور تلاش مي‌كند تا شخصي را روي كار بياورد كه در كنار او قدرت خود را در نظام جمهوري اسلامي حفظ نمايد.

متاسفانه ايشان با سوءبرداشت نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب كه فرموده بودند همه گرايش‌هايي كه به نظام و قانون اساسي پايبند هستند مي‌توانند در انتخابات شركت كنند، مي خواهد با كساني كه احتمالا صلاحيت رحيم مشايي را براي ورود به انتخابات تاييد نمي كنند وارد چالش جدي شود.

اين در حالي است كه شوراي نگهبان با سخنان هيچ كسي كاري نداشته و صرفا بر اساس قانون به‌عنوان معيار عمل خواهد كرد و به نظر مي رسد كه رئيس‌جمهور با ورود به اين چالش در واقع مي خواهد صحنه رقابت انتخاباتي را به مبارزه انتخاباتي تبديل كند تا با فشار سياسي بتواند شوراي نگهبان را مجبور به تاييد صلاحيت كانديداي خود نمايد.

ايشان همچنين براي اينكه مردم را مجاب كند تا به مشايي راي دهند به يارانه‌ها به‌عنوان ابزار انتخاباتي نگاه مي كند. مطلبي كه هم در سمنان و هم در اهواز گفته بودند كه مي خواهند يارانه ۲۵۰ هزار توماني پرداخت كنند اما عده‌اي نمي گذارند! روشي است كه با خريدن راي هيچ تفاوتي ندارد. اگر دولت واقعا به فكر مردم است مي تواند با بخشي از همين مبالغ درمان را رايگان كند يا هزينه تحصيل جوانان را تامين كند يا هزينه ازدواج جوانان را تقبل نمايد. اما چون نمي‌توانند از اين نوع برنامه ها استفاده تبليغي كنند دائم شعار يارانه را سر مي دهند. آقاي احمدي نژاد با اين روش هم مي خواهد براي كانديداي خود راي جمع كند و هم عليه ديگر نامزدهاي حاضر در انتخابات تبليغ نمايد. آقاي احمدي نژاد گام در راهي نهاده است كه لازمه آن تهديد به افشاگري، بد‌اخلاقي، سياه و سفيد كردن و دو قطبي كردن فضاي سياسي كشور است.

متاسفانه انعكاس اين اخبار در رسانه هاي خارجي بسيار نامطلوب است به طوري كه مثلا شبكه ABC مي گويد احمدي نژاد شير زخم خورده است يا برخي اميدشان به احمدي نژاد براي به چالش كشيدن نظام است. طبيعتا نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سعه صدر بالايي دارد و اگر اين‌گونه اقدامات و رفتارهاي رئيس جمهور را تحمل مي‌كند نشانه ضعف نظام نبوده و نيست بلكه مصلحت‌هايي مانند حفظ نظام و موقعيت بين المللي جمهوري اسلامي ايران است كه موجب شده با احمدي نژاد مدارا كند. قطعا اگر نظام احساس كند خطري جدي نسبت به بحران آفريني در انتخابات آينده از طرف آقاي احمدي نژاد وجود دارد از راهكارهاي قانوني مانند مجلس شوراي اسلامي و ديگر نهادهاي نظام براي برخورد با آن استفاده مي‌كند.
کد مطلب: 28276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *