۱
۳
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
تکرار ادعای مدیریت جهانی از سوی احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد! نام این 100 سیاستمدار را اعلام کنید

اظهارات احمدی نژاد درباره مدیریت جهانی در حالیکه کشور با معضلات فراوانی مواجه است همواره انتقادبرانگیز بوده است
اظهارات احمدی نژاد درباره مدیریت جهانی در حالیکه کشور با معضلات فراوانی مواجه است همواره انتقادبرانگیز بوده است

محمود احمدی نژاد در واپسین ماههای دوران ریاست جمهوری خود نیز از مدیریت جهانی سخن می گوید؛ موضوعی که از فرط تکرار، تبدیل به یک سوژه نخ نما و غیر واقعی شده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، احمدی نژاد در تازه ترین سخنان خود که امروز (یکشنبه) در جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی های نو ایراد شد با ابراز ناراحتی خود از اینکه ایران را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند، خاطر نشان کرد: وقتی ایران را با کشورهای اطراف مقایسه می کنند به من بر می خورد. مگر در منطقه به غیر از ایران کس دیگری هست؟ وی با اشاره به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ ایران گفت: بر این اساس ایران باید رتبه اول در منطقه را به دست آورد ولی ایران هم اکنون در منطقه اول است و باید خود را در تراز جهانی ببیند. احمدی نژاد با بیان اینکه باور دارم که می توانیم قله های بزرگتر را فتح کنیم، ادامه داد: اتفاقات عظیمی در کشور رخ داده است و در این راستا باید خودمان را باور کنیم تا بتوانیم مدیریت جهان را در دست بگیریم. وی با بیان اینکه این زمینه در حال حاضر برای کشور فراهم شده، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰ سیاستمدار دنیا در گفتگو با من این توقع را (مدیریت جهان) بیان کردند و آنها می گویند ایران پتانسیل مدیریت جهان را دارد. احمدی نژاد با بیان اینکه این گفته ها ناشی از تعصب و حس ناسیونالیستی نیست، گفت: این امر به زودی در دنیا علنی خواهد شد البته در این راه مشکلاتی داریم که با عبور از آنها به جایگاه اصلی خود می رسیم.
احمدی نژاد مدتهاست رویای مدیریت بر جهان را در سر می پروراند اما طی هشت سال گذشته هنوز به این پرسش پاسخ نداده که اگر مدیریت ما به حدی توانمند است که دیگران از ما توقع اداره جهان را دارند پس چرا وضع داخلی کشور ما به گونه ای نیست که مردم از آن رضایت داشته باشند؟ وقتی می توان سخن از مدیریت بر جهان به میان آورد که مشکلات داخلی ما حل شده باشد، اما شواهد به گونه ای است که نشان می دهد مشکلات داخلی کشور ما به حدی زیاد است که نشان می دهد دولت در اداره کشور هم ناکام مانده و ادعای مدیریت جهان، ادعایی گزاف است. جالب اینجاست که احمدی نژاد با طعنه می گوید وقتی ما را با کشورهای همسایه مقایسه می کند به من بر می خورد؛ در حالیکه واقعیت این است که کشور ما در دوران هشت ساله مدیریت احمدی نژاد، به حدی دچار مشکلات شده که نه تنها از بسیاری از کشورهای جهان عقب مانده، بلکه از لحاظ بسیاری از شاخصها از کشورهای منطقه هم عقب افتاده است. مقایسه ای بین شاخصهای مختلف اقتصادی و استانداردهای زندگی به خوبی گواه این موضوع است که ایران در بین کشورهای منطقه، جزو رده های آخر قرار دارد. به عنوان مثال نرخ تورم در ایران بالاترین نرخ تورم در بین کشورهای منطقه است و ایران در رده آخر قرار دارد. در چنین شرایطی چگونه می توان کشورهای منطقه را نادیده گرفت؟ موضوع زمانی جالبتر می شود که به این سخن آقای احمدی نژاد می رسیم که بیش از ۱۰۰ سیاستمدار دنیا در گفتگو با او توقع از ایران را برای مدیریت جهان بیان کرده اند. اما یک پرسش از آقای احمدی نژاد: لطف می کنید نام این ۱۰۰ سیاستمدار را که توقع دارند مدیریتی از نوع شما مدیریت جهان را بر عهده بگیرد بیان کنید؟ بعید می دانیم نامی از این افراد به میان بیاید و اسامی آنها هم همانند تمام کسانی که در مدت ریاست جمهوری خود وعده اعلام نام آنها را دادید اما اسامی آنها را اعلام نکردید، در ذهن خودتان باقی می ماند. اما لااقل کمی هم به فکر بازتاب جهانی چنین سخنانی باشید. هر چند که آب در این هشت سال از سر ما گذشته است...

کد مطلب: 30511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


داداش
بگم؟ بگم؟ بگم؟
.
.
.
.
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه