۰
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۴

ایران و آذربایجان در قبال مساله سوریه موضع مشترکی دارند

سفیر ایران در آذربایجان گفت: ایران و آذربایجان در قبال مساله سوریه موضع مشترکی داشته و فعالیت مشترکی برای استقرار صلح در سوریه دارند.
به گزارش فارس، محسن پاک آیین سفیر ایران در آذربایجان در حاشیه مراسم نودمین سالگرد تولد «حیدر علی اف» رئیس جمهور فقید آذربایجان در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران آذری شرکت کرد.
وی در مصاحبه با «سلام نیوز» اظهار داشت که ایران و آذربایجان در قبال مساله سوریه موضع مشترکی دارند.
پاک آیین افزود: ۲ کشور فعالیت مشترکی برای استقرار صلح در سوریه دارند و هر ۲ راه حل مسالمت آمیز از طریق گفت‌وگو را بر راه حل نظامی ترجیح می‌دهند.
سفیر ایران گفت: مناسبات ایران و آذربایجان در طول تاریخ توسعه پرشتابی داشته و امروز نیز ایران در رابطه با مسایل منطقه‌ای در کنار آذربایجان هستیم.
وی به خبرنگار خبرگزاری «آپا» نیز اظهار داشت: مراحل تکمیلی خط ریلی «رشت ـ آستارا» که امکان اتصال آذربایجان به سرحدات جنوبی ایران را فراهم خواهد کرد، ادامه دارد.
پاک آیین با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های ترانزیتی خاطرنشان کرد که فعالیت گمرکات مرزی «ایران ـ آذربایجان« به ۱۲ ساعت افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به گسترش روابط گردشگری بین ۲ کشور، افزود: همکاری در بخش جهانگردی نیز در حال توسعه است و این روند در زمینه سفرهای درمانی رو به رشد است. طبق برآوردهای ما یک میلیون شهروند آذربایجانی تا پایان سال مسافرت‌های سیاحتی به ایران خواهند کرد.
کد مطلب: 28460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *