۰
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱

تعبیر وحدت آفرین مصباح یزدی از تعدد کاندیداهای اصول‌گرایان!

پدر معنوی جبهه پایداری گفت: امروز انگیزه نیروهای انقلاب برای تصدی پست ها، انگیزه الهی و خدمت به مردم است و اگر در این زمینه در بین برخی از این نیروهای شایسته رقابتی وجود داشته و حس می شود، این رقابت به معنای رقابت برای یک ریاضت کشیدن است.
آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و برخی از اعضای این شورا در محل مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: از بزرگترین نتایج و دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران، پرورش نیروهایی بود که استعدادهایی داشتند، اما در رژیم گذشته زمینه های رشد برای شان فراهم نبود.

وی با بیان این که دانشمندان، محققان و مدیرانی در حال حاضر در کشور ما وجود دارند که مایه افتخار هستند، گفت: مجموعه ای با این کمیت و کیفیت در طول تاریخ ایران کم نظیر بوده و این به برکت تحقق انقلاب اسلامی ایران است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز انگیزه نیروهای انقلاب برای تصدی پست ها، انگیزه الهی و خدمت به مردم است و اگر در این زمینه در بین برخی از این نیروهای شایسته رقابتی وجود داشته و حس می شود، این رقابت به معنای رقابت برای یک ریاضت کشیدن است.

آیت الله مصباح یزدی راز اسلامی بودن با بیان این که نظام ما نظامی مبتنی بر ارزش های اسلامی است و این موضوع را در کشورهای دیگر احساس نمی کنیم، گفت: مردم ما برای شکم انقلاب نکردند بلکه برای دین و اسلام انقلاب کردند که سر و کار این ویژگی ها با ارزشهای الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید پژوهش ها در زمینه وظایف نمایندگان و تطبیق آن با مسایل اسلامی بیشتر شده و باید بر روی این مساله بحث شود، چرا که در میان بخشی از جامعه ما میراث منحوس رژیم گذشته وجود دارد و هر چه می توانند از دادن مالیات و از قوانین دولتی فرار می کنند، در صورتی که اطاعت از قوانین دولتی از وظایف شرعی است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که در کشور مالزی و در ایالت های این کشور از نمادهای اسلامی استفاده می کنند، تا آن را اسلامی معرفی کند، گفت: چه خوب است که ما نیز در شهرها و کشور خود از این نمادها استفاده کنیم.

وی گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مشاهده می شود که در نزدیکی های کلیسا ساختمان های بلندی نیست تا کلیساها از دور پیدا باشد، اما در کشورهای اسلامی و در کنار مساجد این موضوع رعایت نمی شود و تنها در کشور ترکیه این موضوع تا حدی رعایت شده است؛ البته در گذشته نیز در در ورودی شهر قم، گنبد حضرت معصومه(س) از چند فرسخی آن پیدا بود اما امروز در داخل شهر نیز گاهی نمی توان حرم حضرت معصومه(س) را مشاهده کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود با بیان این که حفظ ارزش های اسلامی وظیفه همه مردم و مسئولان است، گفت: اهتمام به حفظ ارزش های اسلامی از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.
کد مطلب: 28528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *