۰
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۹

استقبال اردوغان از عقب‌نشینی پ.ک.ک

نخست‌وزیر ترکیه از برنامه خروج اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از ترکیه به عنوان پایان یک «دوره سیاه» ابراز خرسندی کرد.
  رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در عین حال درباره هرگونه خرابکاری احتمالی در این روند صلح تاریخی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که خواستار خودمختاری برای منطقه کردنشین جنوب‌شرق ترکیه است، روز پنجشنبه به اعضای خود در این کشور دستور داد عقب‌نشینی به پایگاه اصلی خود در کوه‌های شمال عراق را طبق یک برنامه به دقت تنظیم شده صلح آغاز کنند.

اردوغان در اظهاراتی خطاب به یک گروه تجاری که به صورت زنده از تلویزیون دولتی پخش می‌شد، گفت: درها به روی یک دوره تاریک در حال بسته شدن است. ترکیه در حال تغییر دادن بخت بد خود و وارد شدن به مرحله‌ای جدید است.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین گفت: هیچ‌کس نباید بکوشد این روند را به یک مسیر دیگر بکشاند. ما همچنان در برابر هر گونه خرابکاری و اقدام تحریک‌آمیز هوشیاری خود را حفظ می‌کنیم اما امروز بسیار امیدوارتر، مصمم‌تر و خوشبین‌تر هستیم.

دولت اردوغان اینک قرار است به برخی اصلاحات سیاسی بپردازد که کردها خواهان آن بوده‌اند و از جمله آن‌ها تغییراتی در قانون اساسی در مورد حقوق شهروندی، تغییراتی در قوانین ضدتروریسم و اعطای حقوق سیاسی و فرهنگی گسترده‌تر به کرده است.
کد مطلب: 28594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *