۱
۱
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱
انتصابات خانوادگی در فدراسیون‌های ورزشی همچنان ادامه دارد

رئیس فدراسیونی که خود و همسرش را مربی تیم ملی کرد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
اتفاقات عجیب و غریب در ورزش ما کم نیستند، اما داستان انتصاب‌های فامیلی برای خودش حکایتی دارد. مساله‌ای که متاسفانه در بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی به وضوح دیده می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در ادامه معضلات کوچک و بزرگ در کل ورزش کشور، یک بار دیگر شاهد اتفاقی عجیب و حتی مضحک هستیم و آن انتصابات رئیس یکی از فدراسیون‌های رزمی برای خود و همسرش است، حادثه‌ای که بیش از هر چیز آدم را یاد اقتدار بی‌چون‌وچرای پادشاهان گذشته در قلمرو حکمرانی خود می‌اندازد که هیچکس جرات انتقاد به رفتارهای آنها را نداشت! البته این گونه اتفاقات در بسیاری از فدراسیون‌ها دیده می‌شود و تنها مختص به زمان حال و گذشته نیست.
دامادهای رئیس فدراسیون به جای شایسته‌ها
حضور پررنگ و بی‌چون و چرای روسای فدراسیون‌ها تنها به انتصابات فامیلی و خانوادگی خلاصه نمی‌شود. برخی مدیران فدراسیون‌ها دخالتی آشکار در تمامی بخش‌های فدراسیون تحت مدیریت خود به خصوص تیم‌های ملی می‌کنند. جایی که بیشتر روسای فدراسیون‌ها تخصصی ندارند و طبیعتا نمی‌توانند در زمینه مسائل فنی و همچنین شرایط تیم‌های ملی اظهارنظر کنند. اما در عمل می‌بینیم که حتی در ریزترین موضوعات تیم‌های ملی نیز ورود می‌کنند. یادمان است همین چند سال پیش یکی از روسای فدراسیون‌ها، مدیریت تیم‌های ملی را خود بر عهده داشت و در تمامی مسائل تیم‌ ملی دخالت می‌کرد. جالب است این شخص دو داماد خود را وارد تیم ‌ملی کرد و در حق‌خوری آشکار و در حالی که یکی از آنها چندین بار در مسابقات انتخابی شکست‌خورده بود، او را راهی مسابقات جهانی کرد!
مسافرت خانوادگی!
مشابه چنین اتفاقاتی را در عرصه‌ای دیگر شاهد هستیم. دو سه سال قبل و در آستانه اعزام یکی از رشته‌های جذاب اما پرهزینه به مسابقات جهانی آرژانتین، رئیس فدراسیون مربوطه پسر خود را راهی این کشور کرد و جالب اینکه چندین مسوولیت نیز به او سپرده بود. از مترجمی گرفته تا وظیفه سرپرستی و تدارکات تیم! ضمنا گویا در این سفر همسر وی نیز کنار تیم بوده است!
پاداش ۳ میلیونی رئیس به خودش!
اعطای امتیازات و تسهیلات ویژه برخی از مدیران ورزش به نزدیکان و اقوام خود موضوع جدیدی نیست. اما اینکه رئیس یکی از فدراسیون‌ها برای خودش پاداش مقرر کند تنها مختص ورزش ایران است، دو سه سال قبل روسای یکی از فدراسیون‌ها که ورزش قدرتی را مدیریت می‌کند برای پاداش پایان سال خود مبلغ ۳ میلیون تومان مقرر کرده بود! البته این نامه آن زمان از سوی برخی رسانه‌ها انتشار یافت، اما هیچ گاه توسط مسوولان رده بالای ورزش به آن رسیدگی نشد.
رئیس فدراسیون و همسرش؛ مربیان تیم‌های ملی
همه اینها به کنار؛ اینکه رئیس یک فدراسیون برای خود و همسرش حکم مربیگری تیم ملی صادر کند، واقعا از عجایب روزگار است! اخیرا خبری در جامعه رزمی کشور منتشر شد که چشم‌ها را خیره کرد. یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی در اقدامی تعجب برانگیز برای خود دو حکم سرمربی و مربیگری دو تیم ملی رشته های مختلف صادر کرد!‍ این شخص در حالی برای خود حکم سرمربی و مربیگری و همچنین برای همسرش حکم سرمربیگری تیم بانوان صادر کرده که پیش از این تخلفات فراوانی به خصوص مالی مرتکب شده بود اما به دلیل ارتباط نزدیک با دولتی‌ها هیچگاه دستگاه‌های نظارتی با تخلفات او مقابله نکردند. البته پیش از این نیز از رئیس مورد اشاره اتفاقات عجیبی را شاهد بودیم. مثلا خواهر خود را عضو ثابت تیم ملی کرده یا چند نفر از نزدیکان و اقوام خود را به مسوولیت‌های مختلف در فدراسیون‌ تحت ریاستش منصوب کرده است.
کد مطلب: 28836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


البته اين دست اقدامات جناب رييس مسبوق به سابقه است.
چراكه پيش از اين و در هنگام تجليل از مدال‌آوران خود در اقدامي سووال‌برانگيز و حيرت آور به جاي قدرداني از مدال‌آوران واقعي از مشتي نورچشمي و قهرمانان پوشالي تقدير و تمجيد به عمل آورد.