۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۳

سرنخ‌های جدید از نامه‌های سمی ارسال‌شده برای اوباما

بازرسان پرونده ارسال نامه‌های سمی به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند که سرنخ‌های جدیدی درباره مظنون این حادثه به دست آوردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «اورت داسکی» یک مظنون ۴۱ ساله آمریکایی را روز شنبه در ارتباط با پرونده ارسال نامه‌های آغشته به ماده سمی «ریسین»، دستگیر کرد.
بازرسان این پرونده اعلام کردند که ماده سمی ریسین در استودیو هنری این فرد مظنون پیدا شده است و همچنین در تحقیقات خود یک ماسک غبار و دیگر اقلامی را پیدا کردند که در سطل زباله آن استودیو انداخته شده بود.
تیم مأموران «اف بی آی» متوجه شدند که جیمز اورت داسکی در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) اقلام مذکور را از استودیو خارج کرد و در سطل زباله‌ای که در ۱۰۰ متری خیابان استودیو بود، انداخت.
بازرسان این پرونده اعلام کردند که اقلام مذکور شامل یک ماسک غبار بود که آزمایشات نشان داد که ماده ریسین دارد. اثرات ریسین همچنین در استودیو پیدا شد و داسکی همچنین دانه‌های سمی کرچک که ریسین از آن مشتق می‌شود را از اینترنت خریداری کرده بود.
پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که در حال ادامه تحقیقات درباره این پرونده است به امید آنکه سرنخ‌های بیشتری به دست آورند.
پلیس آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که سه نامه پستی مشکوک را که برای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و یک سناتور کنگره و یک قاضی دادگاه ارسال شده بود کشف کرده که هر سه آغشته به سم مهلک ریسین تشخیص داده شده‌اند.
در همان هنگام پلیس فردی به نام پل کرتیس را بازداشت کرد اما خیلی زود با رفع اتهام از او آزاد شد و گزارشات نشان می‌دهد که کرتیس در بازجویی‌های اولیه از داسکی به عنوان کسی که می‌توانسته انگیزه چنین اقدامی را داشته باشد نام برده بود.
اورت داسکی مربی ورزش های رزمی است و باشگاه ورزشی او در کنار خانه‌اش از اماکنی بودند که پلیس در روزهای گذشته مورد بازرسی قرار داده بود.
کد مطلب: 28961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *