۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱

سینما پیشتاز مفاسد اجتماعی است

عالم هنر و سینما به عنوان هنر هفتم به جهت جاذبه‌های خودش مفاسد پنهان فراوانی را می‌تواند ایجاد کند
روزنامه ایران نوشت: مناظره‌ای با عنوان عملکرد فکری و فرهنگی دولت نهم و دهم با حضور حجج اسلام بهمن شریف‌زاده و سیدعباس نبوی از سوی کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه امیرکبیر در محل سالن اجتماعات فجر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در این مناظره که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، طرفین به عملکرد فکری و فرهنگی دولت‌های نهم و دهم پرداختند. در بخشي از اين مناظره، سيدعباس نبوي، خطاب به دانشجویان با بیان این که هنرمندان کشورمان ۳۰ سال است که دارند فیلم می‌سازند، منتهی عالم هنر و سینما به عنوان هنر هفتم به جهت جاذبه‌های خودش مفاسد پنهان فراوانی را می‌تواند ایجاد کند، اظهار داشت: هنر هفتم پیشتاز مفاسد اجتماعی در دنیا است. این روحانی منتقد دولت با ذکر مثالی در این باره افزود: آن خانم هنرپیشه‌ای که عنوان کرده که از کسی درخواست کردم یک کار خوب برای من دست و پا کند که فرد مورد نظر در پاسخ به این خانم هنرپیشه می‌گوید کسی که کار طولانی به تو بدهد، حال طولانی هم ازت می‌خواهد. نبوی ادامه داد: جمهوری اسلامی می‌خواهد به نظریه متعادل در عرصه فرهنگ دست پیدا کند، اما ظاهراً آقایان نظریه آخر «ول بودن!» را قبول دارند که این انحراف مطلق است.

هنوز هم می‌گوییم ذات هنر خیر است
حجت‌الاسلام شریف‌زاده نيز در پاسخ به مباحث مطرح شده از سوی نبوی اظهار داشت: آیا اکنون هم می‌گوییم هنر بستر فواحش است و بسیاری از منکرات در این بستر به وجود می‌آید؟ خب اقتضای چنین نگاهی کنترل هنر است؟ ما باید نقشه راه برای هنرمندان ترسیم کنیم که چگونه و چه بسازند و معلوم است که معنای هنرمند زیبایی‌آفرین است. معنای هنر یعنی عرضه واقعی زیباییات که واقعیت را بتواند جوری ارائه کند که احساسات مخاطب را نسبت به آن واقعیت برانگیزد. وی افزود: حالا آن واقعیت ممکن است یک واقعیت تلخی مانند فقر باشد یا فیلمی از فقر بسازد که احساسات مخاطبانش را نسبت به فقر برانگیزد یا از یک زیبایی و از یک واقعیت، زیبا بسازد.

هنوز هم می‌گوییم ذات هنر خیر است و ما باید بر این ذات تکیه کنیم نه آن که اصل را روی کنترل بگذاریم.
کد مطلب: 29077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *