۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
عضو اتحاديه سراسري دانشگاه هاي غير دولتي:

موسسات آموزش عالي غيردولتي را تقويت خواهم کرد

بازنشسته کردن اجباری اساتید کار درستی نیست
موسسات آموزش عالي غيردولتي را تقويت خواهم کرد
عضو اتحاديه سراسري دانشگاه هاي غير دولتي، تشکيل معاونت ويژه موسسات آموزش عالي در چارت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را از برنامه هاي دولت اخلاق اعلام کرد.
دکتر مصطفي کواکبيان در مراسم گراميداشت روز معلم و تجليل از اساتيد نمونه موسسه آموزش عالي فضيلت سمنان که با حضور مسئولان، اساتيد و دانشجويان اين موسسه برگزار شد، گفت: نماينده منتخب موسسات آموزش عالي غير دولتي بايد در تصميمات کلان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نقش داشته باشد.
وي با بيان اينکه متاسفانه در حال حاضر اين موسسات هيچ نقشي در تصميم گيري ها به خصوص در بحث تعيين ميزان شهريه ندارند اظهار داشت: دولت نبايد براي موسسات غير دولتي نظر بدهد بلکه نظارت خود را بايد تقويت کنند و در مسائل جزئي تر دخالت ننمايند.
عضو اتحاديه سراسري دانشگاه هاي غيردولتي، با اشاره به مشکلات موجود در موسسات آموزش عالي غير دولتي گفت: برخورد تبعيض آلودي که در وزارت علوم، بين موسسات دولتي و غير دولتي صورت مي گيرد بايد از بين برود و بنده حتما با تشکيل معاونت ويژه موسسات آموزش عالي در ساختار اداري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دولت خود، اين مشکل را رفع خواهم کرد. کواکبيان افزود: در دولت اخلاق با تعيين نماينده منتخب از سوي موسسات آموزش عالي غير دولتي در کميته تعيين شهريه وزارت علوم و ايجاد معاونت ويژه، اين موسسات را تقويت مي کنم. عضو هيات علمي دانشگاه علا مه طباطبايي در ادامه با تبريک فرا رسيدن روز معلم، و با تاکيد بر اجرايي شدن طرح نظام معلمي و نظام استادي در دولت اخلاق گفت: معلمان مدارس و استادان دانشگاه بايد مديران خود را، خودشان انتخاب کنند.
وي در ادامه افزود: به اين ترتيب امور مدارس توسط مديران منتخب اداره مي شود. چنين طرحي همچنين بايد در دانشگاه ها هم اجرا شود، يعني اساتيد هر دانشگاه، رئيس آن دانشگاه را انتخاب کنند و روساي دانشگاه ها نيز نماينده اي در مجموعه وزارتخانه براي نظارت بر وضعيت آموزش عالي داشته باشند.
نماينده سابق مردم شهرستان هاي سمنان و مهدي شهر ادامه داد: مسائل صنفي تنها بخشي از مشکلات معلمان است و بايد به جايگاه و منزلت اجتماعي شان نيز توجه شود. وي افزود: بازنشسته کردن اجباري اساتيد نيز کار درستي نيست و بايد از تجربيات آنان استفاده شود.
کواکبيان در ادامه با اشاره به مخالفت خود با تغيير زمان امتحانات دانشگاه هاي کشور به دليل انتخابات رياست جمهوري گفت: شما دانشجويان بايد هوشياري سياسي در کنار تحصيل داشته باشيد و همچنين مرجع فکري خانواده خود بوده و به دور از عوام فريبي ها با روشنگري نامزد اصلح را نشان دهيد.
کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اين که خداوند لعنت کند کساني را که دانشگاه را از سياست جدا کردند، گفت: بنابر گفته هاي امام و رهبري انتخابات به هيچ وجه در انحصار روحانيت نيست. دبير کل حزب مردم سالاري دانشجويان را به فعاليت بيش ازپيش در عرصه سياسي و تلاش در هرچه پررنگ تر کردن انتخابات توصيه کرد و گفت: انتخابات متعلق به همه مردم است و در انحصار هيچ گروه و سليقه خاصي نبايد باشد و تلاش شما دانشجويان مي تواند محقق کننده اين مهم باشد. کواکبيان افزود: دانشگاه ها بايد محلي پويا براي انتقاد و نظر باشند و در اين راستا هرکسي که مي گويد دانشگاه يعني پادگان، نشان دهنده اين است که هنوز دانشگاه را به خوبي نشناخته و من نيز با توجه به اينکه خود دانشگاهيم و تجربه رياست فراکسيون دانشگاهيان در مجلس هشتم و حضور در بسياري از دانشگاه هاي کشور معتقدم که دانشجويان ما فعال هستند. وي با تاکيد بر حضور هرچه بيشتر بانوان در عرصه هاي سياسي و بالاخص انتخابات و ارتقا جايگاه سياسي زنان،گفت: متاسفانه تنها يک سي ام نمايندگان مجلس ما را زنان تشکيل مي دهند و اين در حالي است که يک سوم مجلس افغانستان و يک چهارم مجلس عراق را بانوان تشکيل مي دهند و از برنامه هاي بنده است که در کابينه دولت احتمالي خود حداقل ۳ وزير زن داشته باشم. کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، شعار خود را زنده باد اصلا حات با دولت اخلاق ناميد و خاطرنشان کرد: اصل نظام جمهوري اسلامي و مبناي حکومت و قانون اساسي اخلاق و معنويت است و با محقق شدن دولت اخلاق ديگر شاهد بداخلاقي هاي دولتمردان همانند بداخلاقي هاي مناظرات انتخابات ۸۸ نخواهيم بود.
اين فعال سياسي با بيان اينکه حکومت بايد بر اساس عدالت باشد گفت: حق مردم ما بيش از اين است و نبايد اين همه فشار و گراني را تحمل کنند، در حالي که تمام جامعه بايد به يک سطح رفاه مناسبي برسند.
کواکبيان اضافه کرد: برخي فکر مي کنند عدالت فقط اين نیست که يارانه اي به مردم بدهيم در حالي که مهم اين است که قدرت خريد مردم بالا برود; امروزه مي بينيم که پول به مردم داده شده و چند برابر آن از آن ها گرفته مي شود و اين عين ناعدالتي است. وي با بيان اينکه طرح هدفمندي يارانه ها به درستي اجرا نمي شود گفت: امروزه به جاي توزيع ثروت در کشور شاهد توزيع فقر در جامعه هستيم و نمونه آن هم آمار بيش از ۴ ميليون دختر بالاي ۲۵ سال است که توانايي ازدواج و خريد جهيزيه را ندارند. دبير کل حزب مردم سالاري در ادامه با انتقاد از واردات بي رويه از کشورهايي چون چين اظهار داشت: واردات نبايد اينقدر بي رويه باشد که جانماز مردم هم را از چين وارد کنيم واين يعني مردم ما توانايي توليد يک جانماز هم ندارند؟ هنر اين است که توليدات داخلي را رونق دهيم اما امروزه مشاهده مي کنيم که در بسياري از شهرک هاي صنعتي اکثر سوله ها خالي است و کارگران را به دليل نبود کار بيرون کرده اند.
کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري، با اشاره به سفرهاي استاني اخير احمدي نژاد گفت: در اين سفر ها مي بينيم که اقاي احمدي نژاد پرچم را به دست کانديداي مورد نظرش مي دهد در حالي که بايد پرسيد استفاده از پول بيت المال براي انجام اين سفرهاي استاني و پرچم گرداني ها براي چيست؟ من قبلا هم گفته ام آقاي احمدي نژاد; پرچم گرداني را کنار بگذار و مشکل گراني را حل کن
کد مطلب: 29117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *