۰
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۸

اظهارات شمقدری درباره وضعیت فیلم جدید فرهادی

فیلم گذشته باید توسط دوستان در وزارت ارشاد دیده شود و بعد اعلام نظر شود. فعلا نمی‌توان نظری درباره آن داد/بنابر برخی اخبار حمیدرضا قربانی دستیار اصغر فرهادی برای آوردن یك نسخه از فیلم گذشته به ایران به فرانسه سفر كرده است.
 اصغر فرهادی(كارگردان فیلم جدایی نادر از سیمین و برنده اسكار بهترین فیلم خارجی در بخش بهترین فیلم خارجی اسكار) جدیدترین فیلم خود به نام گذشته را در فرانسه و توسط یك تهیه‌كننده فرانسوی ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم گذشته داستان احمد(علی مصفا) است كه ٤سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به درخواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به «لوسی» پرده از رازی در گذشته برمی‌دارد.

در این فیلم علاوه‌بر برنیس بژو و طاهر رحیم، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، ژان جستین، سابرینا وازانی و بابک کریمی در مقابل دوربین محمود كلاری رفته‌اند.

از این فیلم هیچ تصویر و خبر خاصی منتشر نشده بود و فقط در گوشه كنار درباره بازیگران آن صحبت شده بود تا اینكه آنونس ساخته شده توسط كمپانی در روی سایت قرار گرفت. این انونس به زودی در سایت‌های ایرانی نیز مشاهده شد و یكی از سایت‌های سینمایی با انتشار زیرنویس فارسی آن سعی كرد تا فیلم را رمزگشایی كند اما ترجمه اشتباه آن باعث اعتراض سازندگان اثر شد و سازندگان فیلم خود دست به ترجمه زدند و آنونس صحیح ترجمه شده را در سایتی دیگر منتشر كردند.

بعداز انتشار این آنونس درباره پخش فیلم در در ایران اخبار متفاوتی منتشر شد تا اینكه علی سرتیپی(مدیر عامل فیلمیران) كه پیش از این فیلم جدایی نادر از سیمین را در ایران اكران كرده بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا رسما اعلام كرد كه قصد دارد تا فیلم گذشته را در ایران اكران كند و حتی می‌خواهد در صورت امكان به صورت همزمان فیلم را در ایران اكران كند.

بنابر برخی اخبار حمیدرضا قربانی دستیار اصغر فرهادی برای آوردن یك نسخه از فیلم گذشته به ایران به فرانسه سفر كرده است.

با اعلام فیلم به عنوان یكی از فیلم‌های بخش مسابقه امسال جشنوراه فیلم كن و اكران آن در (۱۱ ماه می) ۲۰ اردیبهشت در فرانسه؛ شوق علاقمندان برای نمایش فیلم بیشتر شده است.

از طرف دیگر جواد شمقدری(رئیس سازمان سینمایی) در گفتگو با ایلنا اعلام كرد كه فیلم گذشته باید توسط دوستان در وزارت ارشاد دیده شود و بعد اعلام نظر شود و فعلا نمی‌توانم نظری درباره آن بدهم.

باید منتظر بود و دید كه در چند روز آینده چه اخبار جدیدی برای نمایش فیلم در ایران منتشر می‌شود.
کد مطلب: 29130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *