۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۱

سازمان ملل حمله به فعالان رسانه ای در سوریه را محكوم كرد

ژنرال 'باباكار گای' رئیس هیات ناظران سازمان ملل در سوریه اقدامات خشونت آمیزی كه دست اندركاران مطبوعات وفعالان رسانه ای را در این كشور هدف قرار می دهد، به شدت محكوم كرد. سازمان ملل حمله به فعالان رسانه ای در سوریه را محكوم كرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه 'ژنرال 'باباكار گای'با اعلام این مطلب گفت: سازمان ملل در همه كشورها از فعالان رسانه ای حمایت می كند زیرا رسانه ها نقش مهمی در انعكاس حقایق ایفا می كنند و ما اعمال هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه دست اندركاران رسانه ها را محكوم می كنیم.

تاكنون چند تن از فعالان مطبوعاتی و دست اندركاران رسانه های خبری رسمی سوریه ترور شدند .

شبكه تلویزیونی الاخباریه سوریه روز گذشته در صفحه فیسبوك خود از كشته شدن دستیار فیلمبردار این شبكه به دست افراد مسلح خبر داد.

بر اساس گزارش های خبری افراد مسلح جمعه شب اعضای گروه شبكه مزبور شامل خبرنگار ، فیلمبردار ، دستیار وی و راننده را در منطقه التل در نزدیك دمشق ربودند.

دور جدیدی از حملات مسلحانه، علیه رسانه های سوریه و كاركنان و دست اندركاران خبری آن ها در هفته های اخیر از سوی افراد مسلح آغاز شده است.

در آخرین بار 'علی عباس' رییس بخش اخبار داخلی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شنبه شب در منزل خود در اطراف شهر دمشق به دست افراد مسلح كشته شد.

هفته گذشته نیز بر اثر انفجار یك بمب در ساختمان مركزی صدا و سیمای سوریه در میدان امویین دمشق، بخش مونیتورینگ این ساختمان تخریب و چند نفر در این ارتباط نیز مجروح شدند.

پیش از آن نیز ساختمان شبكه الاخباریه سوریه مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت كه در جریان آن هفت نفر از جمله سه كارمند امور خبری كشته شدند.

ترور عكاس روزنامه الثوره در منطقه داریا در استان ریف دمشق، قتل 'محمد سعید' یكی از دست اندركاران تلویزیون سوریه پس از ۱۵ روز از ربوده شدن وی توسط افراد مسلح و ربودن 'طلال جنبكلی' فیلمبردار شبكه الاخباریه، از دیگر مواردی است كه در روزهای اخیر در سوریه صورت گرفت.
کد مطلب: 2919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *