۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰

روحانی: دولت کشاورز خوبی نیست

مردم نباید برای گذران زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و سوم باشند. دولت نه کشاورز خوبی است و نه صنعتگر خوبی. کار باید به مردم سپرده شود و دولت باید زمینه را فراهم کند و هدایت و حمایت کند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان باید اولویت کشور برای برون‌رفت از شرایط کنونی باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مسجد جامع خاتم‌الانبیاء ملارد، با اشاره به اینکه انتخاب رییس‌جمهور برای کشور سرنوشت‌ساز است، افزود: تصمیمات رییس دستگاه اجرایی کشور می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی آن تا سال‌ها، همراه مردم باشد.

وی با بیان اینکه "اگر خدای ناکرده خشت اول کج نهاده شود تا ثریا دیوار کج می‌رود"، اظهار کرد: کسی که رییس‌جمهور این کشور می‌شود، می‌تواند عظمت کشور بزرگ ما را به قله برساند ولی اگر مسیر نادرست طی شود، شاهد روزی خواهیم بود که حتی افسوس کشورهای همسایه را بخوریم. بدانیم آثار تصمیمات چهار ساله گاهی تا ٤٠ و حتی ٤٠٠ سال ممکن است باقی بماند؛ پس ٢٤ خرداد روز سرنوشت ملت ماست.

روحانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "باید به سابقه افراد و تحصیلات، برنامه و یاران کاندیداها دقت کرد و باید با دقت ویژگی‌های کاندیداها را مورد بررسی قرار دهید و اصلح را برگزینید"، اضافه کرد: من پیش از اذان مغرب با سه خانواده شهید دیدار و گفت‌وگو کردم. از گفت‌وگو با سه خانواده شهدا، قلبم آتش گرفت. من هشت سالِ دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب بودم و روزهای شیرین و تلخ جنگ را با تمام وجود لمس کردم؛ از اینکه یارانِ شهید، از ما سبقت گرفته و به عرش رسیدند و امثال من ماندیم احساس شرمندگی می‌کنم. تأثر من مربوط به این است که از خانواده شهدا ‌شنیدم که فرزندانشان شغلی ندارند و نمی‌توانند خانواده خود را اداره کنند. من نمی‌گویم شغل مناسب و آبرومند فقط باید برای خانواده شهدا باشد، باید همه جوانان ایرانی از چنین شرایطی برخوردار شوند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "بیکاری تنها به معنای شکم گرسنه خوابیدن نیست، بلکه به معنای نگرانی و درد و رنج همه اعضای خانواده و جامعه است"، اظهار کرد: در کنار بیکاری، دین و اخلاق هم از دست می‌رود. قرار بود در کشور سالی ٦٠٠ هزار شغل جدید ایجاد شود که متأسفانه نشد. تنها راه برای مهار بیکاری، رشد تولید است.

رییس کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به حضور ٣٣ میلیون توریست در سال گذشته در کشور ترکیه گفت: با وجود این همه جاذبه توریست، ضعف مدیریت موجب شده است که زمینه برای جذب توریست نباشد. صنعت توریسم می‌تواند همه بیکاران کشور را مشغول به کار کند. تنها بحث گردشگری نیست. کشور ما استعدادهای فراوانی دارد، از کشاورزی و صنعت گرفته تا بخش خدمات. ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران با ٤٠٠ هزار نفر جمعیت است ولی حتی یک بیمارستان ندارد، در حالی که تصور می‌شود استان تهران غرق در نعمت است.

وی افزود: اگر یک نفر حتی بزرگترین دانشمند باشد و به اندازه عمر نوح تجربه داشته باشد و متخصص ده‌ها رشته باشد، اگر بخواهد به تنهایی و با فکر خودش کشور را اداره کند، وضع از این بدتر می‌شود. باید از همه کارشناسان دلسوز استفاده شود. ما باید متحد شویم و دست همه مدیران لایق کشور را ببوسیم و کار کشور را به آنها بسپاریم. الان زمان اختلاف نیست. دشمن همه‌جا در پی ایجاد شکاف و اختلاف است. دیدید در سوریه دشمن با نبش قبر حجر‌ بن‌ عدی، صحابه پیغمبر، دل مسلمانان را به درد آورد. حتی مقبره جعفر بن ابیطالب را هم افراطیون در اردن آتش زدند.

روحانی با بیان اینکه "جنگ شیعه و سنی را دشمنان اسلام بوجود می‌آورند"، تصریح کرد: آمریکا برای نفوذ در منطقه باید وحدت جامعه مسلمانان را از بین ببرد. باید کاری کند که ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه، دشمن همدیگر باشند تا او به منافع و اهداف خود برسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبتهای خود، با گرامی داشت یاد شهید بهشتی، از دو اقدام به عنوان اولویت کشور نام برد و افزود: رفتن زیر چتر وحدت و استفاده از همه کارشناسان، راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی کشور است. به قول شهید بهشتی، ما یک وقت بیشتر نداریم یا آن را باید صرف مردم کنیم یا باید در برابر تهمت‌های گروه مقابل از خود دفاع کنیم. بدانید می‌توانیم دشمن را در توطئه‌های خود ناموفق سازیم و حداقل از موفقیتش بکاهیم. این کار با تدبیر، شدنی است نه با شعار و فریاد. از من می‌پرسند که برای حل مشکلات کشور امیدوارم؟ در جواب باید بگویم ما باید امید را بسازیم نه اینکه تنها آرزو کنیم.

وی، اولین اقدام دولت بعدی را ثبات اقتصادی و آرامش مردم دانست و گفت: افزایش ٢٥ درصدی حقوق کارگر و کارمند و گرانی ٤٠ درصدی همخوانی ندارد. مردم نباید برای گذران زندگی مجبور به انتخاب شغل دوم و سوم باشند. دولت نه کشاورز خوبی است و نه صنعتگر خوبی. کار باید به مردم سپرده شود و دولت باید زمینه را فراهم کند و هدایت و حمایت کند.

روحانی در پایان اظهار کرد: انتخاب فرد اصلح در انتخابات ٢٤ خرداد، سرنوشت کشور را رقم می‌زند و موجب عزت این ملت و رفاه و بهبود زندگی مردم خواهد شد.
کد مطلب: 29203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *