۰
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۸

معارضان سوری استفاده از سلاح شیمیایی را رد کردند

در پی گزارش سازمان ملل در مورد استفاده از گاز سارین در سوریه به وسیله معارضان رئیس شورای استانی حلب که یکی از مناطق در دست معارضان است مدعی شد که معارضان از سلاح شیمیایی استفاده نکرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «محمد یحیی نعناع» رئیس شورای استانی حلب وابسته به معارضان در واکنش به گزارش محققان حقوق بشری سازمان ملل متحد در مورد وجود شواهدی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط معارضان سوری گفت: معارضان و افراد مسلح در سوریه توانایی به دست آوردن و تولید این گونه سلاح را ندارند.
وی افزود: ما تنها تعدادی سلاح‌ سبک و ذخایر سلاح ارتش سوریه را در این منطقه به دست آورده‌ایم که برای دفاع از جان خود از آن استفاده می‌کنیم.
نعناع وجود یگانی در میان معارضان مسلح برای استفاده از سلاح شیمیایی را نیز رد کرد و حکومت سوریه را متهم کرد که برای بدنام کردن معارضان در جامعه جهانی از این مسأله استفاده کرده‌است.
این در حالی است که پیشتر دمشق اعلام کرده بود که معارضان سلاح شیمیایی را از طریق ترکیه وارد سوریه کرده‌اند.
پیشتر نیز محققان حقوق بشری سازمان ملل متحد اعلام کردند که شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد علی‌رغم ادعاهای آژانس‌های اطلاعاتی و مقامات آمریکایی و غربی استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط معارضان سوری و نه دولت بشار اسد صورت گرفته است.
کد مطلب: 29372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *