۰
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۴
رضایی:

با هاشمی‌ اختلاف نظر دارم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف خود با هاشمی‌رفسنجانی را طبیعی دانست و در عین حال تاکید کرد که از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری نخواهد کرد.
به گزارش تسنیم، محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعت آب‌ و برق (شهید عباسپور) با بیان اینکه نسل اول و دوم انقلاب در دوران سیاست زندگی می‌کردند، گفت: عرصه سیاست، ادبیات خود را داشت و در دوران جدید، ما در عرصه فرهنگ و اقتصاد قرار داریم و در این عرصه باید به زندگی توجه ویژه‌ای کرد.
وی با بیان اینکه باید بال سیاست و اقتصاد قوی شود، خاطرنشان کرد: بال سیاست ما به اندازه کافی قوی شده است اما در عرصه اقتصاد، ضعیف عمل کرده‌ایم و این نشان می دهد که ما در اقتصاد و زندگی قوی عمل نکرده‌ایم.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه من به جوانان امیدوارم، گفت: به امید جوانان وارد صحنه انتخابات شدم. معتقدم هر یک از این جوانان می‌توانند باکری، خرازی و ... شوند. بنابراین حرف امروز من با شما جوانان این است که با کمک هم می‌توانیم آینده را بسازیم به همین دلیل می‌گویند سلام به زندگی.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به نفع هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات کناره‌گیری می‌کنید، اظهار داشت: با حضور هاشمی‌ رفسنجانی ماندنم در انتخابات محکم‌تر شد.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه چرا در فتنه ۸۸ نامه‌ای تند به رهبری نوشتید؟، گفت: در نامه بنده به آقا، اصلاً بحث نصیحت نیامده بود، ضمن آنکه اشکالی ندارد که در جامعه اسلامی، دلسوزانه مطالب را مطرح کنیم. بدانید من نامه‌هایی را به امام (ره) و رهبری دارم که نمی‌توانم آنها را منتشر کنم.
"گفته شد که من در این نامه امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر کردم که اینگونه هم نبود. در آن نامه آورده بودم که پس از حادثه ۹ دی معترضین هم به وحدت بپیوندند که این جمله باعث تفسیرهای مختلفی شد. نامه‌ام به رهبری کاملا مشخص است، می‌توانید مراجعه کنید و بار دیگر آن نامه را مطالعه کنید."
رضایی درباره اینکه در سال ۸۴ مدعی شده بودید که با گلوله و یا با رای مردم از صحنه انتخابات کناره‌گیری می‌کنید چرا در دقیقه ۹۰ انصراف دادید، گفت: بله؛ این گفته من است در آن سال اعلام کرده بودم که یا با گلوله یا با نظر مردم از انتخابات کنار می‌روم اما دیدم که نتوانستم نظر مردم را جلب کنم در آن سال تقاضای مناظره کردم اما نگذاشتند مناظره برگزار شود. پس احساس کردم دیگر وقت مردم را تلف نکنم البته معتقدم در سال ۸۴ صادقانه عمل کردم.
وی درباره اینکه چرا در دولت نهم رئیس دولت را دست ششم معرفی کرده‌ بودید، اظهار داشت: من دست ششم نگفته بودم، بلکه از لشکر ششم سخن گفته بودم که گویا آن خبرنگار نمی‌دانست لشکر یعنی چه و به جای لشکر از دسته ششم استفاده کرد. محسن رضایی به هیچ وجه به کسی توهین نکرده و نمی‌کند البته در مناظره سال ۸۸ بعضی‌ها تلاش کردند تا مرا عصبانی کنند اما خونسردی خود را کاملا حفظ کردم. در زمان امام(ره) هم در خط ایشان بودم و در زمان آقا هم مطیع و وفادار ایشان هستم و همین مسیر را ادامه خواهم داد.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اینکه چرا مقام معظم رهبری را تحت فشار قرار دادید تا با بکارگیری شما در فرماندهی کل سپاه موافقت کنند، یادآور شد: بنده ۳ سال قبل از اینکه از سپاه استعفا دهم، از ایشان درخواست کرده بودم که استعفایم را بپذیرند و رهبری چند سال بعد مرا دعوت کردند و در یک جلسه یک ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای خدمت ایشان بودم و خطاب به من فرمودند، من قانع شدم مشروط به اینکه کسی را جای شما پیدا کنیم و همین که سردار صفوی به عنوان جانشین در نظر گرفته شد، ایشان با استعفایم موافقت کردند.
رضایی گفت:‌ من اولین مسئولی هستم که از مسئولیت خودم استعفا دادم و در آینده نیز دنبال نیروهای قدیمی نخواهم بود، به دنبال ساختن مدیر در کشور هستم. معتقدم با حضور جوانان می‌توانیم نیروها و مدیران خوبی را تربیت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را مور توجه قرار داد، افزود: ۱۰ سال آینده نسل اول و دوم بالای ۹۰ سال قرار می‌گیرد، همین آقای هاشمی ۱۰ سال آینده ۹۰ ساله خواهد شد.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در خصوص برنامه‌های اقتصادی خود افزود: مدل اقتصادی که در نظر گرفته‌ام کاملا بومی و مردمی است و برای این مدل مطالعه کرده‌ام. مدل اقتصادی‌ام ربطی به اقتصاد سوسیالیسم ندارد بلکه مردم و اهمیت به آنان مدل الگوی من در اقتصاد هستند.
دانشجویی از رضایی سوال کرد که چرا در دوره اصلاحات و در انتخابات مجلس ششم با حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب همکاری داشتید که وی در پاسخ به این دانشجو گفت: درباره انتخابات مجلس ششم، باید بگویم که سعید حجاریان پیش من آمد و گفت که اگر قبول کنید در فهرست روحانیون نباشید، ما شما را در فهرست خود قرار می‌دهیم که من در پاسخ به او گفتم رضایی کسی نیست که برای آن تعیین تکلیف کنید از این رو به توافق نرسیدیم و بنده بر اصول و اعتقادات خود ماندم.
"در مورد مجاهدین انقلاب نیز بنده در تشکیل آن مؤثر بودم اما از زمانی که ترورها شروع شد، لباس سیاست را از تن درآوردم و لباس رزم را بر تن کردم و انتخابات ریاست‌جمهوری را به آقایان دیگر بخشیدیم. نمی‌توانستم به راحتی در کنار فرزندانم بمانم و ببینم کشورم اشغال شود."
رضایی با بیان اینکه نمی‌توانم نسبت به وضعیت کشور بی‌تفاوت باشم، اظهار داشت: یکی عده سوال می‌کنند که چرا در دوران جنگ لباس نظامی را بر تن کردم و الان وارد عرصه انتخابات شده‌ام، گفتم نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم؛ دیدیم که بعضی از افراد چه افتضاحاتی بوجود آوردند؛ محسن رضایی غبار خرمشهر را به ۱۰ ریاست‌جمهوری تحویل نمی‌دهد.
وی در ادامه به نقش و جایگاه رئیس‌جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس‌قوه مجریه رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست، افزود: در آن شورا، همه فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه وزرای خارجه و اطلاعات شرکت می‌کنند و اگر رئیس‌جمهور از مسائل نظامی اطلاع داشته باشد، می‌تواند امنیت کشور را بهتر اداره کند ضمن آنکه بنده هیچ‌گاه ارتباطم را با مردم قطع نکردم.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: از زمانی که سازمان مجاهدین تشکیل شد، ۲ گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب در آن حضور داشتند و پس از آنکه ما از این سازمان جدا شدیم، نیروهای اصلاح‌طلب در آن قرار گرفتند. بنده به آنها گفتم که شما اسم سازمان را مصادره کرده‌اید و هیچ‌گاه به صورت فعال کار نکرده و پس از جنگ نیز همکاری با سازمان مجاهدین نداشته است.
رضایی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما توسعه اقتصادی مقدم بر توسعه سیاسی است، اظهار داشت: من این رده‌بندی‌ها را قبول ندارم، توسعه‌ام پلکانی است.
وی در خصوص اینکه آیا در دقیقه ۹۰ به نفع هاشمی‌رفسنجانی انصراف نخواهید داد، تاکید کرد: من مستقل آمده‌ام، اینکه فکر می‌کنید در مجمع تشخیص در کنار هاشمی‌ می‌نشینم به منزله نزدکی‌ام با وی نیست، البته لاریجانی بین من و هاشمی می‌نشیند.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنده با هاشمی اختلاف‌نظر دارم، گفت: هرگاه برنامه‌های انتخابات آغاز شود شما تفاوت‌هایم را با وی خواهید دید، بنده هیچ‌کس را نفی نمی‌کنم، فقط برنامه‌های خود را ارائه می‌دهم.
رضایی درباره اینکه آیا این موضوع صحت دارد که شما در صورت پیروزی از یک زن به عنوان رئیس بانک مرکزی استفاده خواهید کرد، گفت: بنده الان می‌توانم ۴ الی ۵ زن اقتصاددان را به شما معرفی کنم که در مجامع بین‌المللی شناخته‌ شده‌اند، البته برای خودم ثبات و آرامش در بانک مرکزی مهمتر است.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در دوران دفاع مقدس شما با رهبری اختلاف نظرهای فراوانی داشتید، پاسخ داد: خیر، این‌ گونه نبود، مهمترین حامی‌ام در دفاع مقدس، مقام معظم رهبری بود و اگر کسی غیر از این چیزی به شما گفته، اشتباه کرده است.
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین انتشار اخباری مبنی بر اینکه برخی از مفسدین اقتصادی با مدیران و معاونان مجمع تشخیص در تماس بوده‌اند، این خبر را تکذیب کرد و گفت: ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر کارآفرین، استاد دانشگاه و صاحب‌نظر در جلسات کمیسیون مجمع حضور می‌یابند و نظرات خود را به ما ارائه می‌دهند اما اینکه گفته می‌شود در پرونده ۳ هزار میلیاردی معاونان مجمع نقش تاثیرگذاری داشته‌اند، دروغ است.
رضایی در ادامه درباره اینکه با وجود اختلاف نظری که با هاشمی‌ رفسنجانی دارید، چرا کماکان با وی در مجمع تشخیص همکاری می‌کنید؟ تصریح کرد: اینکه دو نفر اختلاف نظر داشته باشند اما با هم باشند، خیلی خوب است. دولتمردان فکر می‌کنند که باید با هم دست به یقه بشوند در حالی که با وجود اختلاف نظر ما می‌توانیم با هم باشیم و با هم کار کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه به ایستادگی در عرصه سیاست خارجی معتقدم، افزود: در مقاومت نباید افراط و تفریط کنیم. بعضی‌ها فقط شعار می‌دهند و بعضی‌های دیگر فقط به دنبال ماجراجویی و راه تنش‌زا هستند. این در حالی است که ما مذاکرات را با گروه ۱+۵ را می‌توانیم از حالت بن‌بست به راه روشن بکشانیم.
کد مطلب: 30026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *