۰
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۱

لنکرانی: جبهه پایداری در اصفهان شعبه ندارد

یک کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رد یا تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حیطه وظایف شورای نگهبان است.
  کامران باقری لنکرانی در نشستی با خبرنگاران در یاسوج افزود: اظهار نظرهایی که این روزها در خصوص رد صلاحیت‌ها به گوش می رسد به نوعی خارج از چارچوب قانونی است و تنها ملاک، تصمیم شورای نگهبان در این خصوص است.

وی اظهار کرد: شورای محترم نگهبان همچون سالهای گذشته بر اساس ضوابط تصمیم می گیرد و کسانی که معتقد به نظام هستند باید به آن پایبند باشند.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در صورت رد صلاحیت مشایی، شما کاندیدای دولت شوید؟ گفت: ما بر تعامل خود با جریانی که در حاشیه دولت وجود دارد، یک خط قرمز پررنگ داریم و حتی اگر برخی در حاشیه دولت تصمیم بگیرند که کاندیدایشان را با جبهه پایداری مشترک کنند، ما از این تصمیم مشترک اعلام برائت خواهیم کرد.

باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: ما به صرف ظن و گمان به حجت شرعی نمی رسیم و با جوسازی حجت شرعی کسی تغییر پیدا نمی کند و باید با درنظر گرفتن ظرفیتهای واقعی و مبانی دینی تصمیم گیری کنیم و این در تمامی شرایط، مسیر اصلی در جبهه پایداری است.

وی تصریح کرد: تصمیمات جبهه پایداری بر مبنای نگاه سیاسی نیست، بلکه برمبنای نگاه تکلبف محور اما با بصرت و هوشمندی مومنانه است.

این کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که آیا چرخش جبهه پایداری اصفهان به سمت جلیلی نشان از شکاف در بین جبهه پایداری است؟بیان کرد:جبهه پایداری یک هویت واحد بیشتر ندارد و تصمیمات کلان در شورای مرکزی جبهه گرفته شده و به تایید شورای فقاهتی می رسد و سپس اعلام می شود.

لنکرانی اظهار کرد: اگر برخی از افراد به غلط عنوانی را برای خود انتخاب کرده اند که محق این عنوان نبودند و در حالی که جبهه پایداری نماینده ای در استانها ندارد، آن دوستان باید رفتار خود را تصحیح کنند و نظر خود را به عنوان نظر جبهه پایداری اعلام نکنند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم شورای مرکزی و تایید شورای فقاهتی کاملا روشن است و این مسأله موضوعیت ندارد.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف های انتخاباتی عنوان کرد: پیش بینی صاحب نظران و بزرگان این بود که با توجه به موضع گیری های متفاوت برخی افراد در ائتلاف ها، این ائتلاف ها معلوم نیست به پایان برسد.

لنکرانی گفت: ما تحولاتی که در آرایش سیاسی انتخابات صورت می گیرد را رصد خواهیم کرد، اما معتقدیم که مهمتر از آرایش سیاسی کاندیداها، نگاه گفتمانی به فضای انتخابات است.

وی اظهار کرد: گفتمان انقلاب و خط مقاومت باید تلاش کند با یک پرچم در صحنه انتخابات حاضر شود و این را به عنوان یک اصل در پیگیریهای آینده خود دنبال خواهیم کرد.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در عرصه اقتصادی باید نشان دهیم که می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و پاسخگوی نیازهای اقتصادی و ایجاد یک کشور مقتدر در عرصه های مختلف باشیم. برخی از کاندیداها برای رسیدن به این هدف به دنبال رفع مشکلات با جهان خارج هستند و اولویت اول این کاندیداها تنش زدایی و سیاست لبخند است.

لنکرانی تصریح کرد: ما فکر می کنیم در شرایط کنونی اگر قطب توجه مان را برای حل مشکلات اقتصادی بر تعامل خارجی قرار دهیم، موجب تضعیف موضع ملت ما خواهد شد. اگر کشوری احساس کند که کلید برون رفت ایران از مشکلاتش در دست آن کشور است، تلاش می کند منافع ملی ما را تحت تاثیر قرار دهد و مطامع خود را دنبال کند. در شرایط کنونی باید تمرکزمان بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیتهای درونی کشور و حل معضلات با امکانات داخلی باشد.

وی با بیان این‌که این به معنای عدم توجه به ظرفیتهای تعامل با خارج از کشور نیست، ادامه داد: اولویت اول ما باید ظرفیتهای درونی کشور بوده و وقتی این را به اثبات رساندیم، موضع مان در تعامل با کشور های خارجی موضع قدرت و عزت طلبانه است و تعامل مان را برای دستیابی به منافع ملی موثرتر می کند.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در موضع گیری های خود دقت کنند که در بیگانگان و دشمنان ملت طمع ایجاد نکنند. هنوز برای اینکه بتوانیم در خصوص پایان کار اظهار نظری کنیم زود است و باید ببینیم تا پایان چه تحولاتی پیش می آید. انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یک انتخابات چند قطبی است و در میان طرفداران آنها به جای نگاه گفتمانی نگاه شخصیتی وجود دارد و اگر این نگاه شخصیتی دنبال شود این وضعیت همینگونه باقی می ماند.

وی با بیان این‌که باید تلاش کنیم این نگاه را به نگاه گفتمانی تبدیل کنیم، اضافه کرد: الزامات گفتمان مقاومت، الزاماتی است که با برخی شعارهایی که این روزها در ستادهای انتخاباتی گفته می شود، تطبیقی ندارد.
کد مطلب: 30309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *