۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴

روایت روزنامه گاردین از یک روز در صف نان در ایران: احمدی نژاد با یارانه ها ما را گول زد

ایستادن در صف نان، فرصت خوبی برای ابراز سرخوردگی‌های سیاسی و مطرح کردن شایعات با افراد غریبه برای مردم ایران است.
روایت روزنامه گاردین از یک روز در صف نان در ایران: احمدی نژاد با یارانه ها ما را گول زد
سایت روزنامه گاردین در گزارشی در این باره می نویسد: علی، پیرمرد ۶۰ ساله ای که یک کت آبی به تن و ته ریش منظمی هم روی صورتش دارد در صف نانی در نزدیکی میدان تجریش در شمال تهران ایستاده است.

وی در واکنش به اخباری که اخیرا درباره فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی که منتشر و به بازداشت ۱۲ نفر منجر شده است، می‌گوید: این برای صدمین بار است که این اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه می گوید: میلیون ها کیس مشابه این موضوع هیچ گاه شفاف سازی نشده است؛ مشکل از کجاست.

مرد جوانی که در کنار علی ایستاده است نیز وارد بحث می شود و می گوید: روزنامه ها را خوانده اید؟ مردی که به مدت ۵ سال اشیاء عتیقه را در استان خراسان جمع آوری می کرده است و ارزش آنها به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده بود از سوی پلیس بازداشت و یک روز پس از آن پلیس اعلام کرد که همه آن اشیاء عتیقه تقلبی بوده اند.

مکالمه های اینچنینی در نانوایی های ایران رایج است. جایی که مردمان از اقشار مختلف مدت زمان طولانی را در کنار یکدیگر در صف های خرید نان می گذرانند.

این محیط صمیمی فرصت خوبی را برای ابراز سرخوردگی های سیاسی و مطرح کردن شایعات شنیده شده با افراد غریبه، ایجاد می کند. از سوی دیگر اعتبار اخبار مطرح شده در صف های نان هم کار مشکلی است. مشتریان اغلب از یکدیگر میخواهند تا منبع این اخبار را بگویند.

در این میان دو مردی که لباس مشکی بر تن کرده اند نیز درباره مراسم اربعین و سفر مردم این کشور به کربلا سخن می گفتند.

یکی از آنها می گفت: آنها کاملا در نزدیکی مرزهای ایران هستند و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از ایران به کربلا رفته اند. ما همچین مردم دوست داشتنی داریم.

در این میان زنی که حدودا ۳۰ سال داشت اتهاماتی را متوجه احمدی نژاد کرد و گفت: او مردم را یارانه ها گول زد. همه چیز صدها برابر گرانتر شده است و اکنون پس از ۳ سال از اجرای این قانون یارانه ها افزایش پیدا نکرده است.

وی ادامه می دهد: احمدی نژاد ما را ۱۰۰ سال به عقب بازگرداند و ما ۴۰۰ سال برای پیشرفت واقعی زمان نیاز داریم.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *