۲
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۹

تلاش ناموفق شریعتمداری برای حمایت مصباح یزدی از جلیلی به جای لنکرانی

لنکرانی پای سخنرانی مصباح یزدی
لنکرانی پای سخنرانی مصباح یزدی
مدیریت پشت پرده جریان اصولگرا با عبور از قالیباف در تلاش برای راضی کردن آیت الله مصباح یزدی از جلیلی و عبور از گزینه لنکرانی است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر روز شنبه متن سخنرانی حسین شریعتمداری در جمع برخی از طلاب و حوزویان در موسسه خطابه امیر بیان قم در رسانه ها منتشر شد. این سخنرانی حاوی نکات بسیار مهمی درباره آرایش سیاسی جریان اصولگرا برای انتخابات است.
آقای شریعتمداری در بخشی از این سخنرانی گفته« بزرگوارانی مثل ولایتی، حداد، زاکانی، جلیلی و لنکرانی همه حزب اللهی هستند؛ اما باید توجه داشت که این تعدد کاندیداهای اصولگرا، رای ها را می شکند.» این بخش نشان می دهد که از نظر برادر حسین، آقای قالیباف در جرگه اصولگرایان مورد تایید نیست. اگرچه معلوم نیست که با کنار گذاشتن قالیباف که حداقلی از محبوبیت مردمی را دارد، کدام کاندیدای اصولگرا توان رقابت با آیت الله هاشمی رفسنجانی را خواهد داشت؟
شریعتمداری در بخش دیگری از این سخنرانی گفته:«به این معنی که می دانیم مردم حرف و منویات رهبری را گوش می دهند و از آن سو هم لنکرانی بچه حزب اللهی است و هم جلیلی که سوپر حزب اللهی است و دیگران نیز حقا و انصافا حزب اللهی و دغدغه مند هستند.» وفتی لنکرانی حزب الهی اما جلیلی سوپر حزب الهی است یعنی جلیلی گزینه آقای شریعتمداری است نه لنکرانی که حمایت مصباح یزدی و جبهه پایداری را با خود دارد.
شریعتمداری دربخش دیگری از این سخنرانی به دیدارش با آیت الله مصباح یزدی اشاره کرده گفته: «از محضر ایشان که حقیقتاً جزو ستون های موثر و مفید برای نظام هستند، مثل گذشته بهره برده و کسب فیض کردیم و صحبت های دیگری نیز داشتیم که خوب است از کنار آن بگذریم» اگر لنکرانی گزینه مطلوب مصباح یزدی است و جلیلی گزینه مطلوب شریعتمداری، حتما شریعتمداری در دیدار با مصباح یزدی سعی کرده وی را به حمایت از جلیلی ترغیب کند اما احتمالا توفیقی به دست نیاورده و نخواسته با علنی کردن نتایج اصرارش به مصباح یزدی اختلاف عمیق داخل جریان اصولگرا را فاش تر کند.
نتیجه اینکه مدیریت پشت پرده جریان اصولگرا با عبور از گزینه های نسبتا معقول، در حال تلاش برای راضی کردن مصباح یزدی برای حمایت از سعید جلیلی و عبور از لنکرانی است.
کد مطلب: 30647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *