۱۳
۸
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲

نامه زهرا مصطفوی به رهبری درباره رد صلاحیت هاشمی

فرزند امام خمینی(ره): امام همیشه می‌فرمودند این دو وقتی با هم باشند، خوبند
همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم و همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده ام تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند.
نامه زهرا مصطفوی به رهبری درباره رد صلاحیت هاشمی
در پی اعلام اسامی نامزدهای احرازصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان قانون اساسی سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی فرزند حضرت امام خمینی(س) طی نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست تجدیدنظر در تصمیم شورای نگهبان نمودند.

به گزارش  جماران، متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم مقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی آقای خامنه ای مدظله العالی
با عرض سلام و ارادت کامل،
همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم و همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده ام تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند. خوشبختانه و به حق حضرتعالی مورد رأی خبرگان قرار گرفتید ، لذا لزومی نمیدیدم تا ذکری در این مورد از ایشان به میان آورم. اما متاسفانه امروز که می بینم شورای نگهبان دست به رد صلاحیت ایشان برای ریاست جمهوری زده است، خواهرانه تذکر می دهم که این کار هیچ معنایی جز فاصله انداختن بین دو یار امام و بی توجهی به شوق و اقبالی که مردم کوچه و خیابان به نظام و انتخابات پیدا کرده است ندارد.

من مدعی نیستم که آقای هاشمی امروزی همان فرد دیروزی است زیرا این تغییرات در تک تک مردم در گذر زمان رخ داده است «وَمَا أُبَرِّىءُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» اما جدا شدن تدریجی شما از هم بزرگترین لطمه ایست که به انقلاب و نظام وارد میشود چنانچه امام همیشه میفرمودند: این دو وقتی با هم باشند خوبند.

خواهشمند است در این امر مهم دخالت فرمائید و نگذارید که یک حرکت همه تلاشها را خراب کند و نشان دهید که چرا امام میفرمود : « ولایت فقیه برای آن است که نگذارد هر کس هر کاری دلش می خواهد بکند و ولایت فقیه می خواهد جلوی دیکتاتوری را بگیرد » خواهش میکنم فلسفه وجودی ولایت مطلقه فقیه را یک بار دیگر عینّیت ببخشید اطمینان دارم که این درخواست زبان حال بسیاری از دلسوزان نظام است که نگران وضع ایران اسلامی هستند و دلشان برای شنیدن طنین وحدت و همدلی در این کشور می تپد.
کد مطلب: 30856
مرجع : جماران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مصطفي
سلام خانم مصطفوي بهتر است به جاي دخالت در كار بزرگترها به وضعيت تدريسشان و گروه فلسفه و كلام دانشكده الهيات دانشگاه تهران سر و سامان بدهند
رد هاشمی درست نبود. یکی از بنیانگذاران انقلاب که در همه عرصه بوده را رد صلاحیت نمودند.
ردكردن اقاي هاشمي كار درستي نبود رئيس مصلحت نظام مگه ميشه صلاحيت نداشته باشه.........
جواد
با سلام . رد آقای هاشمی کار بسیار درست و به جایی بود که غیر از این از شورای محترم نگبان نمی رفت. و امید رو در دل مردم انقلابی ما زنده کرد.
رد صلاحیت ایشان به معنای رد شخصیت و مرتبه ایشان و تأثیر گذاری ایشان در بهبود وضعیت کشور نیست. آقای هاشمی همیشه بریا مردم ایران عزیز بوده و هست. اما کشور به یک فرد توانمد وجوان برای اداره مملکت نیازمند است.
برای همه خدمتگذاران نظام از خدا توفیق سلامتی و طول عمر دارم
ایرانی
احسنت! مفید و مختصر گفتی!
سلمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام . من خودم زیاد با رد صلاحیت آقای هاشمی موافق نیستم اما رد صلاحیت ایشان در مورد ریاست جمهوری گفته شده نه تشخیص مصلحت و در ضمن خانم مصطفوی جایگاه تذکر به مقام رهبری رو ندارند ایشون اگر دختر امام نبود شاید الان به نون شبشم محتاج بود و چیزی از همت خودشون ندارند
رد صلاحیت آقای هاشمی بازهم توهین دیگری به شعور ملت شریف ایران بود که تکرار شد.ایران اگر ایران است بخاطر مردم ایران است نه صرفا"نام خالی آن.پس ایران دوباره آباد خواهد شد اگر به مردمانش ارج نهیم و به انتخاب آنان احترام قائل شویم.زنده باد ایرانی که بخاطر خون شهیدان احیا شد و با پایمردی مردان آن رونق یافت.زنده باد هاشمی
ایرانی
کدام توهین! شعور خودت را به شعور ملت تعمیم نده! ما به آقای هاشمی و غیر هاشمی وابسته نیستیم! اصولی داریم که ان شاء الله همواره از آن دفاع خواهیم کرد! این بت پرستی ها را کنار بگذارید، لطفا!
جانباز 70 درصد
سلام خانم مصطوفي اگر شما به اين فرمايش امام كه اين دو وقتي باهم باشند خوبند و به اين جامعه لطمه وارد نمي شود واقف هستيد پس چرا ان زمان كه اقاي هاشمي پشت به رهبر انقلاب،اقاي خامنه اي كردند نامه اي به اقاي هاشمي ننوشتيد كه اين كار را نكنند؟! ايا اگر حضرت امام هم اين كار را ميكردند به خود اجازه ميداديد نامه سر گشاده بنويسيد؟ اگر ما دلسوز اقاي هاشمي هستيم بهتر است او را وسيله سوء استفاده فرصت طلبان ودشمنان قرار ندهيم.
حسین
لطفا کار مجتهد را به نظر خودش واگذارید و اینقدر پیغام و پسغام نفرستید!

اگر آقای خامنه ای آیة الله العظمی و مجتهد است، پس طبیعتا خودش می داند چکار کند!
با سلام
هميشه عمل به قانون زياده خواهان را ناراحت ميكند
اقدام شوراي محترم نگهبان عمل به قانون بود.
پیام یکی از اعضای خانواه ایران
با سلام, در این برهه از زمان که دشمنان انقلاب دندان تیز کردند برای این کشور؛به نظر من رد صلاحیت هاشمی فقط دل دشمنان قسم خورده این مرز وبوم را شاد کرد!و مردم را عزادار کرد!امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود!پس امام که الان در کنار ما نیست اما روحش در کنار این ملت وجود داره! پس خواهشا حرمت خانواده ی امام خمینی(ره) رو در هر برهه ای از زمان نگه داریم!!بی حرمتی به خانواده امام یعنی بی حرمتی به امام!آیا اگر امام الان زنده بود این جسارتو داشتین این جوری بی حرمتی کنین؟!بذارید روح امام از ملتش شاد باشه!این کشور,کشوری آزاد است دومکراسی داره پس هر کسی میتونه آزادانه نظرشو بده! نوه امام هم نظرشو گفته!چرا با هم دعوا داریم!؟ما هممون اعضای خانواده ی ایرانیم!!پس نذارین دشمنان قسم خورده ایران بگن: دیدین خانواده ایران با دستان خود ایرانی ها از هم میپاشد!خواهشا دشمنان ایران رو با بی حرمتی ها شاد نکنیم!خواهش میکنم پیام منو پخش کنین!! با تشکر
محسنی
Iran, Islamic Republic of
سلام به شما بزرگوار، می خواهم بدانم آیا آقای هاشمی حتما باید رییس جمهور باشند تا بتوانند به مملکت خدمت کنند؟ ایشان می توانند با جلوگیری از ترک تازی های خانواده و اعوان و انصار خود خدمت بزرگی به نظام بکنند ایشان که هنوز هم موضع خودشان را در مقابل فتنه گران مشخص نکردندو آنها را مطرود ندانستند چگونه می توانند رییس جمهور این مملکت که با خون شهدا آبیاری شده است باشند؟ شما هم چون دختر امام راحل هستید احترامتان محفوظ ولی کمی هم بجای جانبداری از شخص هاشمی نگاهتان را به شهدای عزیز بچرخانید و این که چقدر مظلومانه جان در کف برای نگهداری این نظام خود را فدا کردند ضمنا کمی نگاه به رسانه های غربی کنید که چطور از شخص هاشمی دفاع می کنند و سنگش را به سینه می زنند