۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۴

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:اجلاس غير متعهدها تحريم‌ عليه ايران را متزلزل مي‌كند

محسن رضايي با اشاره به برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: اين اجلاس تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را متزلزل خواهد كرد.
 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي اظهار داشت: جنبش عدم تعهد اجلاسي مهم است و ايران همواره در اين جنبش يك عضو فعال بوده است و بويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با شعار نه غربي نه شرقي، توانست مدل واقعي يك عضو غيرمتعهد را به نمايش بگذارد.

وي افزود: ايران در همه جلسات جنبش عدم تعهد همواره شركت داشته و اكنون تشكيل جلسه اين جنبش در ايران فرصت خوبي براي ملت ماست و اميدواريم دولتمردان ما از اين فرصت به خوبي استفاده كنند.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا اجلاس جنبش عدم تعهد در ديپلماسي عمومي نيز موثر خواهد بود، گفت: مطمئنا اينگونه است، در كشورهاي غيرمتعهد، جمعيت فوق‌العاده‌اي وجود دارد و اين كشورها هنوز ارزش‌هاي استقلال‌طلبانه خود را حفظ كرده‌اند. با توجه به فشار رسانه‌اي كه عليه ايران وجود دارد، رسانه‌هاي اين كشورها مي‌توانند به كمك ايران بيايند و در اين صورت ما جبهه بزرگي از ايستادگي در مقابل فشارها به وجود خواهيم آورد.

رضايي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه آيا اين اجلاس مي‌تواند در كاهش تبعات منفي تحريم‌ها عليه ايران نيز موثر باشد، گفت: عملا اين اجلاس در تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران ايجاد تزلزل خواهد كرد؛ چراكه غرب به دنبال اين است كه ثابت كند ايران تنها شده است، اما با اين اجلاس ما ثابت مي‌كنيم كه ايران روابط گسترده‌اي دارد و تنها نيست ، بلكه كساني كه ايران را تحريم كرده‌اند، در اقليت‌اند و در اين صورت يك مبارزه سياسي بزرگ به نفع ايران رقم مي‌خورد.
کد مطلب: 3126
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *