۰
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۲
آرژانتين قهرمان جام جهاني قطر شد

مسي،اسطوره‌اي در کنار مارادوناي بزرگ

«بازيکني را ديدم که وارث جايگاه من در تيم ملي آرژانتين خواهد شد. اسم او مسي است. او يک نابغه است»؛ اين اظهارنظر مارادوناي بزرگ درباره ليونل مسي شايد از همه افتخاراتي که کسب کرده بالاتر است.
مسي،اسطوره‌اي در کنار مارادوناي بزرگ
گروه ورزشي-فخري سادات مسچي:«بازيکني را ديدم که وارث جايگاه من در تيم ملي آرژانتين خواهد شد. اسم او مسي است. او يک نابغه است»؛ اين اظهارنظر مارادوناي بزرگ درباره ليونل مسي شايد از همه افتخاراتي که کسب کرده بالاتر است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ديه گو آرماندو مارادونا براي يک آرژانتيني تنها يک قهرمان نيست، او اسطوره بي‌بديل آرژانتين بوده و هست. 
ديشب در فينال جام جهاني 2022 قطر، مسي که آخرين سال‌هاي بازي در تيم ملي آرژانتين را تجربه مي‌کند، نشان داد که پيش بيني ماردونا درست بود، او همچون مارادونا در جام جهاني 1986 مکزيک آرژانتين را با اقتدار قهرمان جهان کرد و جام را در آغوش گرفت. مسي اگرچه تا به حال هم در قله افتخارات قرار داشت اما بي شک از اين به بعد جايي ماندگار در کنار اسطوره بي بديل آرژانتين پيدا کرده است.
آرژانتين و فرانسه در حالي در آخرين بازي جام رودرروي هم قرار گرفتند که هر دو تيم سابقه دو بار قهرماني در جام جهاني را داشتند و حالا براي فتح سومين جام آمده بودند. آرژانتين در سال‌هاي 1978 و 1986 قهرمان جهان شده بود اما پس از آن در 36 سال گذشته حسرت قهرماني را داشت. اين تيم البته با مارادونا يکبار ديگر هم در سال 1990 به فينال بازي‌ها راه پيدا کرد اما اين بار برخلاف چهار سال قبل نتوانست آلمان را شکست دهد و اشک‌هاي مارادونا همراه با يک ملت در تاريخ به يادگار ماند. 
فرانسه اما افتخاراتي نزديک‌تر دارد. اين تيم در سال‌هاي 1998 و 2018 قهرمان شد و جام را به خانه برد. فرانسه‌اي که در سال 1986 با بازي درخشان اسطوره خود ميشل پلاتيني جايگاهي بهتر از مقام سومي ‌بدست نياورده بود، در سال 1998 تحت مربي‌گري امه ژاکه به بزرگترين موفقيت فوتبالي خود رسيد. در اين سال فرانسه با قدرت تا فينال مسابقات پيش رفت و در ديدار نهايي تيم ملي برزيل را که با ستاره‌هايي چون رونالدو، روماريو و روبرتو کارلوس در جام جهاني يکه‌تازي مي‌کردند، با نتيجه سه بر صفر شکست داد و قهرمان جهان شد.
ظهور دوباره فرانسه به عنوان قهرمان جهان چهار سال پيش در روسيه اتفاق افتاد. فرانسه، بلژيک، کرواسي و انگليس چهار تيمي‌بودند که به نيمه نهايي رسيدند. در اين مرحله فرانسه توانست بلژيک را شکست دهد و کرواسي بر انگليس غالب شد اما در فينال اين فرانسه بود که يکبار ديگر جام را بالاي سر برد و مانع از تاريخ‌سازي کرواسي شد. 
اين دو تيم در جام جهاني قطر دو شروع متفاوت داشتند. آرژانتين در اولين بازي خود ناباورانه مغلوب تيم عربستان سعودي شد. اين نتيجه چنان براي عربستاني‌ها مهم بود که اين کشور به مناسبت آن يک روز تعطيل عمومي‌ اعلام کرد. اما فرانسه در اولين بازي چهار بر يک استراليا را درهم کوبيد تا نشان دهد مدعي فتح دوباره جام است. با اين حال هرچه بازي‌ها جلو رفت، آرژانتين از شکست روز نخست خود فاصله گرفت و با قدرت به فينال رسيد. فينال در دو نيمه نيز دو چهره متفاوت داشت. 
در نيمه اول آرژانتين همه کاري کرد و با دو گل فرانسه را شکست داد اما در نيمه دوم اين فرانسه بود که توپ و ميدان را در اختيار داشت و دو گل آرژانتين را پاسخ داد تا بازي به وقت اضافه کشيده شود. در اين وقت‌ها هم اين آرژانتين بود که با گل مسي اميدوار به قهرماني شد اما بازهم فرانسه با گرفتن پنالتي و گل کردن آن بازي را به تساوي کشيد و کار به ضربات پنالتي کشيده شد. اين جا جايي بود که آرژانتيني‌ها پاداش خود را گرفتند و قهرمان شدند. 
امباپه ستاره فرانسه با سه گلي که در اين بازي زد، آقاي گل مسابقات شد و نگذاشت مسي اين افتخار را هم کسب کند اما در نهايت اين مسي بود که جام 2022 را بالاي سر برد و قهرمان شد.
کد مطلب: 184365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *