۰
پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵

احمدی‌نژاد: روابط ایران و عراق ناگسستنی است

رییس‌جمهور روابط ایران و عراق را برادرانه و ناگسستنی دانست و گفت: دو کشور و دو ملت از منافع و دشمنان مشترکی برخوردار هستیم و باید با هم باشیمبا هم نیز خواهیم بود.
دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق اظهار کرد: ملت‌ها در کنار هم قدرتمند و شکست‌ناپذیر می‌شوند و اگر جدا از هم باشند، دشمنان به آن‌ها آسیب خواهند زد. اگر ملت‌ها در کنار یکدیگر باشند مسائلی که امروز در منطقه و شمال آفریقا در جریان است به نفع ملت‌ها رقم خواهد خورد.

وی با اظهار خرسندی از روند پیشرفت و ثبات و یکپارچگی عراق اظهار کرد: امروز در عراق بعد از حاکمیت طولانی مدت دیکتاتوری‌های خشن، دولت منتخب مردم حاکم است و همدلی موجود میان دولت و ملت این کشور، سرنوشت عراق را به نفع ملت‌ آن پیش خواهد برد.

وی با جویا شدن وضعیت سلامتی رییس‌جمهور عراق، اظهار کرد: ایشان برای شکل‌گیری عراق جدید و در حفظ وحدت ملی عراق نقش تعیین کننده و ممتازی داشتند و انسانی با تجربه و با درایت هستند که در جهت اتحاد و همدلی گروه‌های مختلف عراقی تلاش فراوانی کردند؛ امیدواریم خدای متعال سلامتی کامل را به ایشان عطا فرماید.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مستکبران قصد دارند با ایجاد اختلاف و فاصله، ملت‌ها را تضعیف کرده و منافع خود را تامین کنند.

وی همچنین با تاکید بر این‌که «دموکراسی و انتخاب آزاد حق همه ملت‌هاست که البته باید با تفاهم و همدلی برقرار شود» اظهار کرد: اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر در منطقه در جریان بوده تا حدود زیادی واقعیت مسائل را برای ملت‌ها روشن کرده است. دشمنان ملت‌ها قصد دارند جنگ و کشتاری که در حال وقوع است، آرام آرام به سایر کشورها نیز گسترش یابد و این نقشه مستکبران برای تضعیف ملت‌ها و زمینه‌سازی تداوم سلطه مستکبران است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم طرف‌های درگیر با تفاهم و برگزاری انتخابات مسائل خود را برطرف کنند و در تلاش برای تحقق این هدف ایران و عراق از نقش و جایگاه مهمی برخوردار هستند.

هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری امنیت، ثبات و یکپارچگی در عراق اظهار کرد: امروز ایران و عراق تفاهم و هماهنگی خوبی با یکدیگر در موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای دارند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه و پیامدهای سیاسی و امنیتی آن برای کشورهای منطقه اظهار کرد: همگان باید با تلاش برای ایجاد تفاهم و گفتگو، ملت‌ سوریه را در جهت خاموش کردن فتنه موجود یاری کنند.
کد مطلب: 31910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *