۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
الاخبار اعلام کرد:

دیدار جنبلاط بعد از عید فطر با پادشاه عربستان

رئیس حزب سوسیالیست‌ ترقی‌خواه دروزی‌ لبنان که اخیرا علیه سلاح حزب‌الله موضع‌گیری کرده بود، پس از عید سعید فطر با ملک عبدالله در ریاض دیدار می‌کند.
 روزنامه الاخبار لبنان نوشت: پس از آنکه "ولید جنبلاط" رئیس جبهه مبارزه ملی علیه سلاح مقاومت موضع‌گیری کرد از "غازی العریضی" وزیر کابینه خواست تا با مسئولان حزب‌الله تماس گرفته و به آنها ابلاغ کند که این موضع وی شامل عقب‌نشینی از دولت نیست.

الاخبار همچنین نوشت که جنبلاط از عربستان سعودی نامه‌ای دریافت کرده است مبنی بر اینکه ملک عبدالله پس از عید سعید فطر و پیش از پایان ماه جاری میلادی با وی دیدار خواهد کرد.

جنبلاط که پس از آغاز بحران سوریه، به ناگاه تغییرات گسترده ای در مواضعش ایجاد کرده بود، بالاخره علیه سلاح حزب الله نیز موضع گرفت و خواستار تغییر نقش حزب الله به نگهبان مرزی شد؛ امری که با پاسخ شدید حزب الله مواجه شد.

وی که به تزلزل شخصیت و موضع گیری حسب منافع شخصی در لبنان شناخته می شود، هفته گذشته در دو مراسم جداگانه در بیروت با اشاره به سلاح مقاومت گفت: در رابطه با موضوع سلاح مقاومت دولت باید تصمیم گیرنده باشد و بحث در مورد هرگونه استراتژی دفاعی نیز باید با توجه به نظر دولت صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما چندین سال است که درباره این موضوع، بحث و گفتگو می کنیم و اینک وقت آن رسیده که این موضوع را قطعی کنیم و گفتگو در این زمینه را به جایی برسانیم.

جنبلاط که خود از حامیان سلاح حزب الله در دو سال اخیر بود، تأکید کرد: وجود سلاح در خارج از انحصار دولت، بدین معنا است که هر حزبی به تنهایی قادر به اتخاذ تصمیم جنگ و صلح در لبنان است.
کد مطلب: 3368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *