۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶
وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد:

تنها مردم این کشور حق دارند درباره حاکم این کشور سخن بگویند.

به نقل از این بیانیه، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد هیچ دولت، طرف و یا نهاد بین المللی حق ندارد درباره اینکه چه کسی سوریه را رهبری کند، سخن بگوید.
گرچه در این بیانیه از اخضر ابراهیمی فرستاده جدید بین المللی به سوریه نامی برده نشده، اما بنظر می رسد ، این بیانیه وزارت امور خارجه سوریه واکنشی به اظهارات نامبرده است.
الابراهیمی که یک دپیلمات کهنه کار الجزایری است و پیشتر فرستاده سازمان ملل متحد برای حل و فصل بحران در افغانستان و عراق بود ، بتازگی در اظهاراتی گفته بود، هنوز زود است که درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نظام حاکم بر این کشور سخن بگوئیم.
برپایه این گزارش، در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، سخن گفتن از جنگ داخلی در این کشور با حقایق و وقایع این کشور مغایر است و تنها در اذهان توطئه گران علیه سوریه جای دارد.
وزات امور خارجه سوریه در ادامه خاطرنشان کرد، آنچه در سوریه می گذرد، جنایات تروریستی علیه مردم سوریه است که به دست گروهکهای تکفیری و با حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای به خصوصی صورت می گیرد.
این وزارتخانه در بیانیه اش همچنین یادآور شد اعمال فشار بر اینگونه کشورها برای اینکه حمایتهای خود را از گروهکهای تروریستی متوقف کنند، نخستین گامی است که می تواند خشونت را متوقف کند.
در پایان وزارت امور خارجه سوریه به دپیلمات الجزایری یادآور شد چنانچه خواهان موفقیت در ماموریتش است، از محدوده ماموریتش فراتر نرود.
کد مطلب: 3615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *