۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۷

دردسر پوسترهای نژادپرستانه "12 سال بردگی" برای ایتالیایی‌ها

کمپانی لیونزگیت پوسترهای فیلم "12 سال بردگی" در سینماهای ایتالیا را که تنها دو بازیگر سفیدپوست را به تصویر می‌کشد و بازیگر سیاه پوست را نادیده گرفته است، عوض می‌کند.
دردسر پوسترهای نژادپرستانه "12 سال بردگی" برای ایتالیایی‌ها
به نقل از درپ، سه‌شنبه ۲۴ دسامبر کمپانی لایونزگیت تلاش کرد تا پوسترهای فیلم تحسین شده "۱۲ سال بردگی" را از سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم در ایتالیا پایین بکشد.

این پوسترها جایگاهی برای چیوتل اجیوفور بازیگر سیاه پوست این فیلم در نظر نگرفته اند و آن را با تمرکز بر برد پیت و مایکل فاسبندر طراحی کرده اند و در هر دو پوستر اجیوفور جایگاهی کوچک در پوستر دارد.

این فیلم که به عنوان شاهکار استیو مک کویین کارگردان انگلیسی شناخته شده و فیلم منتخب جشنواره های متعددی بوده، درباره برده‌داری در آمریکا است.

کمپانی لایونزگیت که توزیع کننده این فیلم که شانس زیادی برای دریافت اسکار برایش متصور شده، می گوید پوسترهای ایتالیایی این فیلم بدون هماهنگی با این کمپانی طراحی شده اند. کمپانی توزیع کننده این فیلم در ایتالیا در این باره صحبتی نکرده، اما بیشتر پوسترها دیشب جمع آوری شدند.

این مساله تازگی ندارد که در نمایش فیلمی آمریکایی از تصاویر چهره های شناخته شده جهانی برای فروش فیلم استفاده شود ، اما در این مورد این مساله خیلی غیرمنطقی به نظر می رسد زیرا اجیوفور قهرمان اصلی فیلم است.

برد پیت که تولید کننده فیلم هم بوده، نقشی کوچک در فیلم برعهده داشت و در نقش شخصیتی کانادایی بازی کرده است. فاسبندر نیز در نقش برده دار ظاهر شده است.

این فیلم که با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده تا کنون ۳۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته و قرار است اکران آن در آمریکا پس از معرفی اسامی نامزدهای اسکار در تاریخ ۱۶ ژانویه شروع شود. در حقیقت این فیلم نمایش بین المللی خود را آغاز کرده است.

این فیلم از سوی انجمن منتقدان ونكوور كانادا برای دریافت ۶ جایزه از جمله در بخش‌های بهترين فيلم، كارگرداني،‌ فيلمنامه، بازيگر نقش مرد و زن نامزد دریافت جایزه شده است.
کد مطلب: 36465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *