۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱

سکوت کاخ سفید در برابر لغو تحریم فرش دستباف

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات از سکوت کاخ سفید برای لغو تحریم فرش دستباف ایران علیرغم لغو تحریم‌ها خبرداد و گفت: از تیم مذاکره کننده هسته ای و تاجران ایرانی مقیم امریکا درخواست شده است تا از هر فرصتی برای مذاکره با اوباما و کاخ سفید در جهت لغو تحریم فرش دستباف ایرانی استفاده شود.
سکوت کاخ سفید در برابر لغو تحریم فرش دستباف
رضی میری گفت: علیرغم رفع برخی از تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، اما تحریم فرش دستباف همچنان پابرجا است و اقدامی در جهت لغو این تحریم صورت نگرفته است. البته از همان زمانی که تحریم‌ها آغاز شده است، از داخل کشور و حتی اروپا، رایزنی هایی برای برداشتن این تحریم صورت گرفت، اما به نتیجه نرسید.

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات افزود: تلاش هایی از طریق لابی با سیستم های تابعه سازمان ملل، تشکل های مردم نهاد اروپا و تاجران ایرانی صورت گرفته تا به کاخ سفید و اوباما گوشزد کنیم که تحریم فرش دستباف ایرانی، ربطی به تحت فشار قرار دادن دولت ایران ندارد و بخش عمده ای از مردمی که در این حرفه مشغول به کار هستند، از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این تلاش ها تاکنون بازخوردی نداشته و ایرانی های خارج کشور نیز نتوانستند از فضای ارتباطات مردمی کاخ سفید برای برداشتن این تحریم استفاده کنند.

به گفته رضی میری، هم اکنون اتفاقات جدیدی در جریان سفرهای اخیر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران رخ داده و از این تیم خواسته شده است تا زمانی که پای میز مذاکره می روند، راجع به این موضوع نیز مذاکره کنند.

وی، صادرات غیررسمی فرش دستباف ایرانی به امریکا را هم اکنون بسیار محدود دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته که فرش دستباف ایران از سوی امریکا تحریم شده بود، این کالا از طریق مکزیک و کانادا وارد امریکا می شد، اما هم اکنون این راه نیز بسته شده و سخت‌گیری های زیادی در این زمینه صورت می گیرد.

به گفته رضی میری، حتی اجازه صادرات فرش دستباف همراه با مسافر به امریکا نیز داده نمی شود.
کد مطلب: 36943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *