۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۲

تعامل خوبی با حوزه هنری داریم

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه بنای سازمان متبوعش بر همکاری با حوزه هنری است از آخرین وضعیت شورای عالی سینما و نیز دلایل اکران نشدن فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» صحبت کرد.
تعامل خوبی با حوزه هنری داریم
حجت‌الله ایوبی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور در حاشیه همایش تجلیل از سازندگان سالن‌های سینما در هتل لاله که شب گذشته چهارشنبه نهم بهمن‌ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالان آنها پاسخ داد.

ایوبی درباره مطرح کردن بحث سینمای امید و انتقادات برخی از سینماگران به طرح این موضوع توسط دولت گفت: به نظرم جامعه سینمای کشور از این موضوع استقبال کرد و نمی‌توان از بعضی از انتقادات به عنوان پالس‌های منفی نسبت به این موضوع تعبیر کرد.

وی افزود: اهالی سینمای کشور، اهل فکر و اندیشه هستند و درباره این موضوع ابراز عقیده می‌کنند. ضمن آنکه برای خلق سینمای امید که امید به زندگی و آینده را برای جوانان کشور بوجود بیاورد، باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم بدهند. به عنوان مثال، خود سینماگران هم در این راستا باید امیدوار و شاد باشند چراکه از کوزه همان تراود که در اوست. به نظر می‌رسد در یک فضای امیدبخش و در فضایی که مشکلات تاحدی حل شده باشد، می‌توان به سینمای امید، امید داشت.

معاون وزیر ارشاد، توجه به سینمای امید را خواسته جامعه دانست و بیان کرد: انتظار جامعه از سینمای کشور این است که با آثاری که می‌سازد، شادی‌ و امید به زندگی را در جامعه بالا ببرد. این خواست مردم است و تنها، درخواست و خواست دولت نیست. ما نیز از کسانی که در مسیر سینمای امید گام بردارند، حمایت می‌کنیم.

رییس سازمان سینمایی، همچنین درباره زمان معرفی اعضای شورای عالی سینما گفت: شورای عالی سینما ظرفیت بسیار خوبی است که آن را قدر می‌دانیم و بعد از جشنواره فجر اعضایش را اعلام می‌کنیم.

تعامل سازمان سینمایی با حوزه هنری

ایوبی در پاسخ به پرسشی درباره نظر حوزه هنری پیرامون اکران همه فیلم‌ها در سال ۹۳ و احتمال بروز بعضی حواشی در این زمینه اظهار کرد: بنای ما با حوزه هنری براساس تعامل و همکاری است. در جلساتی هم که با هم داشته‌ایم، قرار شده حوزه هنری و سازمان سینمایی طوری با هم کار کنند که جامعه سینمای کشور متضرر نشود و در واقع یک تفاهم کلی بین ما در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین درباره زمان انتشار برنامه بلندمدت دوره مدیریتش در سازمان سینمایی عنوان کرد: بخشی از برنامه بلند مدت را اعلام کرده‌ایم و بخشی از آن نیز در حال تدوین است که پس از جشنواره فیلم فجر اعلام می‌شود.

معاون وزیر ارشاد هم در ادامه سخنانش، درباره اینکه گفته می‌شود «معراجی‌ها» مسعود ده‌نمکی با دستور او به جشنواره فجر اضافه شده است، گفت: به هرحال با توجه اتفاق ناگواری که برای «معراجی‌ها» افتاد و تلاشی که برای رساندن فیلم به جشنواره فجر شده بود، شرایط خاصی داشت. قبلا درباره این فیلم توسط هیات انتخاب و دبیر جشنواره تصمیم گرفته شده بود و ما هم موافق بودیم که اگر با تمام مشکلات پیش رو، «معراجی‌ها» خودش را به جشنواره فجر برساند، جا دارد که در جشنواره حضور داشته باشد.

وی درباره گمانه‌زنی‌ها پیرامون کیفیت حضور «معراجی‌ها» در بخش مسابقه یا خارج از مسابقه جشنواره فجر، افزود: اجازه بدهید دبیر جشنواره فیلم فجر درباره جزئیات حضور این فیلم صحبت کنند.

بحث دوباره در مورد فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی»

رییس سازمان سینمایی کشور در پایان، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت «آشغال‌‌های دوست‌داشتنی» و احتمال نمایش آن در برج میلاد برای اهالی رسانه گفت: این فیلم به این جشنواره نرسید.

حجت‌الله ایوبی خاطرنشان کرد: ما به هرحال پنج‌شنبه‌ها، نمایش‌های ویژه‌ای را برای اهالی رسانه ترتیب داده‌ایم.
کد مطلب: 36988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *