۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۴

گفتگوی مردم نامه به دست با رئیس جمهور

اولین تجدید بیعت رئیس جمهور و اعضای دولت تدبیر و امید با آرمان های امام و شهدا در دهه فجر با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد.
گفتگوی مردم نامه به دست با رئیس جمهور
* رئیس جمهور و اعضای دولت در دومین روز از سی‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت فاتحه و اهدای گل علاوه بر گرامیداشت یاد امام با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید بیعت کردند.

* این اولین حضور رئیس جمهور و اعضای دولت تدبیر و امید در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی در دهه فجر محسوب می شد، البته رئیس جمهور و اعضای دولت پیش‌تر با روی کار آمدن دولتیکبار دیگر در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب حاضر شده و با آرمان های امام و شهدا تجدید پیمان کرده بودند.

* رئیس جمهور پیش از ورود به حرم امام خمینی(ره) از شبکه مجازی آستان حرم مطهر بنیانگذار انقلاب به آدرس اینترنتی www.astaan.ir رونمایی کرد.

* روحانی و اعضای دولت پس از قرائت فاتحه بر مزار امام خمینی(ره) با حضور در مزار مرحوم سیداحمد خمینی فرزند امام، حاجیه خانم ثقفی همسر امام، آیت الله توسلی یکی از یاران امام، دکتر طباطبائی داماد امام و آیت الله طباطبایی به قرائت فاتحه پرداختند.

* یکی از نکات مراسم تجدید بیعت رئیس جمهور و اعضای دولت با آرمان های امام درخواست روحانی از سیدحسن خمینی برای سخنرانی بود که تولیت حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی در سخنانش ضمن تمجید از توانمندی های رئیس جمهور به ویژه در فن خطابه گفت که قصد سخنرانی نداشته است، اما با درخواست روحانی سخنان کوتاهی را مطرح می کند.

* پس از سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام خمینی(ره)، روحانی با برخی مردم حاضر در مرقد بنیانگذار انقلاب گفتگوی کوتاهی انجام داد.

* به‌رغم اینکه بیشتر دولت اعلام کرده بود پس از این نامه های مردمی را دریافت نخواهد کرد و مردم برای پیگیری مشکلاتشان با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرند، باز هم برخی حاضرین در حرم امام خمینی(ره) نامه هایی را به رئیس جمهور دادند و خواستار حل مشکلاتشان بودند.

* رئیس جمهور پس از حضور در حرم امام خمینی(ره) به یادمان شهدای ۷۲ تن رفت و با اهداء شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد این شهدا و شهیدان رجائی، بهشتی و باهنر را گرامی داشت.

* روحانی و اعضای دولت پس از حضور در یادمان شهدای ۷۲ تن بر مزار مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی حاضر شدند و با قرائت فاتحه یاد وی را گرامی داشتند.

* رئیس جمهور در جریان حضور در مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر مزار شهید تهرانی‌مقدم و شهید چمران حاضر شده و به قرائت فاتحه پرداخت.

* در حین تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های شهدا، برخی خانواده های شهدا، خواستار گرفتن عکس یادگاری با رئیس جمهور شدند که روحانی درخواست آنها را اجابت کرد و از عکاسان خواست که عکس یادگاری مورد درخواست خانواده‌های شهدا بیاندازند.

* یکی از نکات مورد توجه این مراسم حضور عضو جدید دولت یعنی مسعود سلطانی‌فر رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در کنار رئیس جمهور و سایر اعضای هیات دولت بود.

* در حاشیه این مراسم خبرنگاران از محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص دومین سفر استانی روحانی و اعضای دولت پرسیدند و اینکه استاندار هرمزگان اعلام کرده است اوایل اسفند دومین سفر استانی دولت به هرمزگان انجام خواهد شد که وی پاسخ داد: ۵۰ درصد ماجرا حل است چون آقای استاندار اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز در حال تصمیم‌گیری در خصوص زمان و مکان این سفر هستیم.

* اعلام دیدار آتی رئیس جمهور با NGOها که توسط وزیر کشور اعلام شد از دیگر نکات اولین تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان های امام و شهدا در دهه فجر بود.
کد مطلب: 37032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *