۰
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷

با یک سلیقه نمی‌توان کشور را اداره کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اختتامیه فیلم فجر تاکید کرد که باید همه سلیقه‌ها را بپذیریم و بدانیم با یک سلیقه نمی‌توان کشور را اداره کرد.
با یک سلیقه نمی‌توان کشور را اداره کرد
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۲۲ بهمن در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران درباره فیلم‌های جشنواره امسال که بعضی منتقدان آنها را فیلم‌هایی ناامیدکننده نامیده‌اند، گفت: تولید بعضی از این فیلم‌ها از گذشته شروع شده و محصول گذشته است و در عین حال فیلم‌های بسیار خوبی عرضه شد.

وی ادامه داد: فیلمی مثل «رستاخیز» محصول ۹ سال کار است با این حال امیدواریم در سال آینده با توجه به شاخص ها و معیارهایی که رییس جمهور محترم اعلام کرد فیلم هایی بسازیم که بیشتر به مردم امید بدهد، شادی‌آفرین باشد و روحیه اعتدال و دوری از افراط گرایی را بتواند در جامعه گسترش دهد و مقابله با خشونت و ظلم را ارائه کند.

جنتی درباره اینکه چرا حایزه ملی رییس جمهور به هیچ یک از فیلم‌های دفاع مقدسی نرسید، گفت: همانطور که گفتم فیلم‌هایی که مطرح بود به طور کلی جامع همه معیارها و شاخص های مورد نظر رییس جمهور نبود و جایزه ای به همان فیلم «چ» که بنیاد فارابی تهیه کننده و بنیانگذار آن بود، تعلق گرفت. «شیار ۱۴۳» هم جزو فیلم های بسیار خوب و ارزنده ای بود که مطرح شد و خود فیلم «چ» جزو مواردی بود که قبل از شروع جنگ تحمیلی بود اما خاطرات شهید چمران و حوادث پاوه را به خوبی توانسته بود به نمایش بگذارد و جوایز زیادی را هم دریافت کرد.

وزیر ارشاد درباره حضور جانبازان در اختتامیه این دوره از جشنواره فجر نیز بیان کرد: حق آنهاست که حضور داشته باشند. ما انسان هایی ارزشمندتر از آنها نداریم که به خاطر سرزمین و دفاع از کشور و نوامیس و هویت اسلامی کشور جان عزیز خود را خالصانه گذاشتند و بیش از سه دهه است که اینها در بستر رنج می برند و بیش از هر کسی حق آنهاست که در این برنامه حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه «هفت» گفت: این برنامه تخصصی سینماست و باید از ایوبی که رییس سازمان سینمایی است با توجه به سمتی که دارد سوال پرسید و از وی بیشتر در این برنامه باید بهره گرفته شود.

وزیر ارشاد در پایان درباره واکنش‌های منفی نسبت به بعضی از فیلم ها خاطرنشان کرد: طبیعی است. به‌هرحال ما سلیقه های مختلفی در کشور داریم اما باید بدانیم با یک سلیقه نمی توان کشور را اداره کرد؛ در هیچ یک از بخش های موسیقی، فیلم، کتاب و یا حتی در سیاست داخلی و خارجی. آنچه مهم است این است که همه سلیقه ها را باید بپذیریم و سلیقه های مختلف را تحمل کنیم.
کد مطلب: 37241
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *