۰
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
در دیدارِ رئیس مجلس امارات متحده عربی

رئیس‌جمهور: مصمم به گسترش روابط با همسایگان هستیم

رئیس‌جمهور، روابط دو کشور ایران و امارات متحده عربی را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط با کشورهای اسلامی بویژه همسایگان خود است.
رئیس‌جمهور: مصمم به گسترش روابط با همسایگان هستیم


 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر دیروز (شنبه) در دیدارِ رئیس مجلس امارات متحده عربی، با اشاره به روابط گسترده و نزدیک میان ایران و امارات، افزود: اگرچه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مطلوب است، اما ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات در این عرصه وجود دارد و در شرایط فعلی که از لحاظ بین‌المللی فضای مساعدتری بوجود آمده، همکاری‌های اقتصادی با امارات می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی حوزه خلیج فارس را برای کشورهای منطقه و جهان مهم توصیف کرد و افزود: روابط خوب همسایگی ما می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط همه کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایران و امارات می‌توانند همکاری‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را گسترش دهند.

در ادامه این دیدار، محمد احمد المر رئیس مجلس امارات متحده عربی نیز در این دیدار با جامع، مانع و ممتاز توصیف کردن سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی، گفت: جنابعالی در این سخنرانی دلمشغولی‌های امروز کشورهای اسلامی را با بیانی صریح تبیین و بعد از اشاره به لزوم وحدت بین مسلمانان و لزوم تکیه بر توسعه اقتصادی، بر ضرورت ارتقای سطح مشارکت مسلمانان در اقتصاد جهانی متناسب با جمعیت و وسعت کشورهای اسلامی تاکید کردید.

رئیس مجلس امارات با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف دکتر روحانی اظهار کرد: خط مشی کلی و برنامه‌هایی که جنابعالی در آن مراسم اعلام کردید برآمده از اندیشه‌ای موزون و متکی بر تدبیر و خرد بود و خوشحالم که امروز سیاست‌های جنابعالی پیشگام است.

رئیس مجلس امارات متحده عربی در ادامه تصریح کرد: ما معتقدیم در چارچوبی که جنابعالی انتخاب و اعلام کرده‌اید، اهدافتان به ثمر خواهد نشست.
کد مطلب: 37461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *