۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰

توسعه نیروگاههای ذغالسنگ سوز در کشور

وزیر نیرو گفت خوشبختانه آلایندگی استفاده از زغال‌سنگ نسبت به مازوت به مراتب کمتر است و درواقع هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی را ایجاد نمی‌کند.
توسعه نیروگاههای ذغالسنگ سوز در کشور
حمید چیت چیان در جریان بازدید از نیروگاه شهرستان زرند کرمان گفت: هم‌اکنون این نیروگاه دو واحد دارد که یک واحد آن در حال تعمیر است و واحد دیگر آن برای نخستین بار در کشور با استفاده از سوخت زغال‌سنگ فعال است.

وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از سوخت زغال‌سنگ در این نیروگاه تجربه نخست ما در کشور است، افزود: تمام فعالیت‌های بهسازي، نوسازي و راه‌اندازي تجهيزات زغال‌سوز ازجمله آسياب، نوارهاي انتقال زغال و مشعل‌هاي زغال‌سوز این نیروگاه توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آلایندگی استفاده از زغال‌سنگ نسبت به مازوت به مراتب کمتر است و درواقع هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی را ایجاد نمی‌کند.

به‌گفته وی، با توجه به اینکه شهرستان زرند در حال صنعتی شدن است، برای تامین برق منطقه تصمیم گرفته شد با سرمایه‌گذاری دولتی دو واحد گازی ۱۵۰ مگاواتی در این نیروگاه احداث شود که با راه‌اندازی واحدهای جدید و با افزایش ظرفیت تولید در منطقه، نیاز کارخانه‌ها و صنایع جدید تامین می‌شود و این امر نقش بسزایی در توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی مردم منطقه دارد.

چیت‌چیان همچنین با اشاره به بازدید از سد قدرونی، گفت: این سد که با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های زرند و راور در حال احداث است، هم‌اکنون اواخر دوران احداث خود را می‌گذراند و امیدواریم در سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد.

همچنین محمدرضا حیدری، مدیرعامل شرکت تولید برق زرند نیز در جریان بازدید وزیر نیرو از نیروگاه زرند، گفت: نيروگاه زرند نخستين نيروگاه حرارتي جنوب شرق کشور است که در سال ۱۳۵۲ با دو واحد ۳۰ مگاواتي به بهره‌برداري رسيده است.

وی افزود: این نیروگاه به‌واسطه وجود معادن زغال‌سنگ منطقه با هدف استفاده از سوخت زغال‌سنگ طراحي شده بود اما به‌دلايلي از سوخت زغال‌سنگ استفاده نشده است و بر همين اساس، به‌دنبال سياست‌هاي وزارت نيرو و شرکت توانير، کار زغال‌سوز کردن اين نيروگاه براي نخستين بار در کشور توسط متخصصان داخلي در دستورکار قرار گرفت.
کد مطلب: 37705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *