۰
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵

تدوام اکران فیلم «چ» در خرداد برگ برنده سینمای کشور است

در حالی که عصر امروز با برپایی جلسه شورای صنفی نمایش تکلیف فیلم‌هایی که باید اکران را ترک کنند مشخص می‌شود، پیشنهاد می‌شود فیلم «چ» ساخته حاتمی‌کیا تا نیمه خرداد و روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی روی پرده بماند.
تدوام اکران فیلم «چ» در خرداد برگ برنده سینمای کشور است
سینمای ایران در مراحل مختلف تاریخ معاصر همواره حرف برای گفتن داشته و یکی از مهمترین مقاطع هم پیروزی انقلاب و نقش امام خمینی (ره) در شکل گیری و هدایت کشتی انقلاب و البته هشت سال دفاع مقدس بوده است.

خردادماه همواره ماه حماسه و شکل‌گیری برخی از مهمترین اتفاق های سیاسی و اجتماعی تاریخ انقلاب است که قیام ۱۵ خرداد، آزادسازی خرمشهر، انتخابات رئیس جمهوری هر چهارسال یکبار از جمله آنهاست. البته واقعه جانگداز رحلت امام خمینی (ره) از دیگر رخدادهای خردادماه است که لازم است در تقویم فرهنگی کشور مورد توجه باشد.

از آنجا که ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در تقویم کشور تعطیل رسمی منظور شده است ولی سینمای ایران که در حال حاضر فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را روی پرده دارد، می تواند در این فرصت با ادامه اکران این اثر سینمایی همچنان مخاطبان را به سینما آورده و با مفاهیم ارزشی و انقلابی همراه کند.

«چ» فیلمی است که علاوه بر به تصویر کشیدن مبارزه های شهید چمران، صلابت و قدرت امام خمینی (ره) را به عنوان فصل‌الخطاب درگیری در پاوه تصویر می‌کند.

از آنجا که فروش فیلم «چ» نیز تا امروز قابل قبول بوده که نشانه اقبال مخاطبان به این اثر سینمایی است، ادامه اکران آن تا پایان خرداد و یا در فاصله ۱۴ تا ۱۶ خرداد می‌تواند پرده‌های سینما را از اثری ارزشی خالی نکند
کد مطلب: 38746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *