۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۷

«درستکارترین قاتل دنیا» تقاضای کمک می‌کند

منصور نصیری کارگردان نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» با اشاره به داستان این نمایش که روایتگر قاتلی است که اشتباها مرتکب قتل شده، عنوان کرد در اجرای این اثر نمایشی از نور چراغ قوه و سایه برای فضاسازی بهره برده است.
«درستکارترین قاتل دنیا» تقاضای کمک می‌کند
منصور نصیری کارگردان «درستکارترین قاتل دنیا» درباره داستان این اثر نمایشی به خبرنگار مهر توضیح داد: «درستکار ترین قاتل دنیا» درباره قاتلی است که تعدادی آدم را که در واقع همان تماشاگران نمایش هستند به مکانی دعوت کرده و از آنها تقاضای کمک می کند آنهم به این دلیل که این قاتل مرتکب خلافی شده و شخصی را اشتباهی به قتل رسانده است.

وی افزود: این نمایش قابلیت آن را داشت تا با مشارکت تماشاگران اجرا شود اما من ترجیح دادم که این ارتباط صورت نگیرد و به جای آن روی جنبه های دیگر اجرا تاکید شود. شیوه اجرایی و فضاسازی این نمایش مبتنی بر استفاده از نور و سایه است به این شکل که نورپردازی صحنه تنها با استفاده از نور یک چراغ قوه انجام می شود. این اثر نمایشی دو بازیگر دارد و خود من یکی از نقش‌های کار را برعهده دارم.

نصیری درباره کارگردانی و بازیگری همزمان نمایش عنوان کرد: این نمایش دو بازیگر و ۵ پرسوناژ نمایشی دارد. معمولا کارگردانی و بازی همزمان در یک اثر نمایشی سختی های زیادی دارد اما در این نمایش این اتفاق برای من جزو مزیت‌های کار محسوب می شود چون نمایش ویژگی هایی دارد که باعث می شود وقتی به عنوان بازیگر روی صحنه حضور دارم به کار اشراف بیشتری داشته باشم. در واقع نقش من در نمایش به شکلی است که هم در کار حضور دارم و هم ندارم.

وی درباره استقبالی که از این اثر نمایشی در سالن تازه تاسیس استاد مشایخی شده است، بیان کرد: خوشبختانه تا امروز استقبال بسیار خوبی از نمایش شده است. بسیار خرسندم که تالار استاد مشایخی راه‌اندازی شده چون این مکان در موقعیت جغرافیایی مناسبی برای اهالی تئاتر قرار گرفته که منجر به دیده شدن کارها در این سالن می شود. مشکل ما در این نمایش مسئله اطلاع رسانی است چون با بودجه کمی که در اختیار داریم در حد بضاعتمان می توانیم برای کارمان تبلیغ کنیم. خوشبختانه در مدت زمانی که از اجرای نمایش ما می گذرد مخاطبان بیشتر با نقل سینه به سینه از اجرای نمایش و کیفیت آن مطلع شده اند.

نصیری درباره همفکری که با افشین هاشمی نویسنده نمایشنامه داشته است، عنوان کرد: با افشین هاشمی قبل از اجرا گفتگوی تحلیلی درباره متن نمایشنامه نداشتیم اما زمانی که هاشمی اجرای دوم این نمایش را دید از کار رضایت داشت و از خلاقیت بچه های گروه تمجید کرد. همچنین پیشنهادی تحلیلی برای اجرا به ما داد که ما نیز آن را در کار مورد استفاده قرار دادیم اما تغییری در چارچوب کلی اجرا به وجود نیاوردیم.

اجرای اين نمايش از ۲۴ ارديبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۳ خرداد هر شب حتی شنبه ها ساعت ۲۰:۴۵ در تماشاخانه استاد مشايخی واقع در چهارراه ولیعصر پذيرای مخاطبان تئاتر است. همچنين سينا راستگو و منصور نصيری بازیگران این اثر نمایشی هستند.
کد مطلب: 39066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *