۰
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
اینجا چه کسی واقعی است؟

مسعود طیبی «سندرم هملت» را کارگردانی می کند

مسعود طیبی به زودی نمایش «سندرم هملت» را به مرکز تئاتر مولوی می برد.
مسعود طیبی «سندرم هملت» را کارگردانی می کند
مسعود طیبی به زودی نمایش «سندرم هملت» را به مرکز تئاترمولوی می برد.
این کارگردان و استاد دانشگاه گفت: این نمایش پنجمین برداشت مدرن من از هملت است که همچون برداشت های قبلی  بر اساس نگاه یان کات به هملت در دنیای امروزی شکل گرفته است. طیبی درخصوص برداشت های مدرن خود از آثار شکسپیر با اشاره به این که ماندن در گذشته نمی تواند پاسخی برای جامعه اطلاعاتی و دانش محور امروز باشد، افزود: باید همواره با درک درست از تحولات و همگام با جامعه جهانی تئاتر گام برداریم تا بتوانیم برای دوران معاصر خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم. این کارگردان تاکید کرد: در واقع یان کات هم به شیوه خودش این سئوال را طرح می کند که آیا در این دنیای معاصرمان هنوز ما باید پذیرنده شکسپیر باشیم یا شکسپیر پذیرنده ما؟
مسعود طیبی گفت: «در این برداشت جدیدم از هملت نیز به ویژگیهای خلق وخو و نگرشهای روانی از دیدگاه یونگ پرداخته ام.»
این کارگردان با بیان این که سندرم هملت یک اصطلاح روان شناختی و حقوقی است که به اختلال هُویت‌پَریشی می پردازد، افزود: این سندرم هویت پریشی در هملت با مرگ مشکوک پدرش شدت می یابد و او را در برزخ کشمکش میان سه هویت عشق پدرفرزندی، وجه عقلانی واکنش به شرایط مرگ پدر و شعله خشمشیطانی انتقام از قاتل احتمالی پدرش گرفتار می کند.
طیبی تاکید کرد: مخاطبان در نمایش «سندرم هملت» فقط با بُرشی از زندگی هملت در یک مقطع زمانی خاص مواجه می شوند و این معنای نگاه روانشناسانه به بشر و تصویرگری آن در نمایش است.
مجری طرح این آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن و تهیه کننده آن سمیه طیبی است.
اسامی تیم نمایش به زودی اعلام می شود.
 
کد مطلب: 168751
برچسب ها: تئاتر نمایش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *