۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۸
وزیر نیرو خبرداد:

آب در تابستان جیره‌بندی نمی شود

وزیر نیرو با درخواست از مردم برای صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف آب، گفت : برنامه ای برای جیره بندی و قطعی آب در تابستان امسال در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم.
آب در تابستان جیره‌بندی نمی شود
حمید چیت چیان گفت: هر گونه قطعی مقطعی آب در برخی نقاط به دلیل وقوع حوادثی مانند تعمیر و ترکیدگی لوله بوده است؛ این در حالی است که با تلاش و جدیت شبانه روزی همکاران در وزارت نیرو و همراهی مردم، هیچ گونه قطعی به خصوص در ۱۲ کلان شهر کشور نخواهیم داشت.

وزیر نیرو افزود: اگر تمام مردم و قشرهای مختلف جامعه ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، شاهد کمبود و قطعی آب نخواهیم بود؛ ضمن اینکه تنها راه نجات کشور از بحران کم آبی مدیریت مصرف آن در بخش های مختلف است.

وی تصریح کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و مصرف بهینه در امور مختلف می تواند مشکل کم آبی را تا حدودی کاهش دهد. این در حالی است که با استفاده از آبیاری نوین مصرف آب به یک سوم کاهش پیدا کرده و می توانیم از منابع آبی کشور بهره برداری کنیم.

چیت چیان گفت: با بکارگیری سامانه نوین آبیاری می توان با وجود کاهش هزینه ها شاهد افزایش کیفیت و درآمد در بخش کشاورزی بود. این در حالی است که به دلیل برداشت های بی رویه از روان آب رودخانه ها، شاهد خشکی زمین هستیم، اما به هرحال، تنها راهکار مقابله با کم آبی، مدیریت مصرف آب است.

وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری و همدلی وزارت خانه های نیرو و جهاد کشاورزی سیاست توسعه استفاده از روش های نوین آبیاری بیش از پیش گسترش و نهادینه شود.

وزیر نیرو، در خصوص انتقال پساب جنوب تهران بیان کرد: این آب از سه سد لار، لتیان و ماملو تامین می شود که آب کشاورزان دشت ورامین را تامین می کند.
اخبار مرتبط
کد مطلب: 39650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *