۰
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱

800 دقیقه برنامه برای هفته دفاع‌مقدس

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «راویان جنگ» درباره بخش‌های مختلف این برنامه ترکیبی که در 800 دقیقه به فیلم‌های مطرح جنگ و دفاع مقدس و حاشیه‌ها و گفتگوهای بازیگران و کارگردانان می‌پردازد، سخن گفت.
800 دقیقه برنامه برای هفته دفاع‌مقدس
علیرضا عزیزی  با اشاره به مجموعه «راویان جنگ» که قرار است هفته دفاع مقدس از یکی از شبکه های سیما به پخش برسد، گفت: ما از سال ۸۵ شروع به تولید این مجموعه کردیم و در سال ۹۰ کار آن به پایان رسید و حدود ۳ سال هم در نوبت پخش بودیم و فکر می‌کنم مجموعه «راویان جنگ» مثل خود دفاع مقدس ۸ سال طول کشید.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این مجموعه عنوان کرد: از جمله بخش‌های «راویان جنگ» مستندهایی است که با عناوین «با اخراجی‌ها»، «با پاداش سکوت»، «با اتوبوس شب»، «با دست‌های خالی»، «با روز سوم» و «با میم مثل مادر» ساخته شده است. این‌ مستندها محصول موسسه فرهنگی و هنری «فرهیختگان عصر هنر» است که سیمافیلم آنها را خریداری کرد. این آثار، کارهای شاخص جشنواره فیلم فجر بوده‌اند و در این مستندها از حاشیه‌هایی که این فیلم‌ها در جشنواره داشته‌اند تا گفتگوهای کارگردانان و بازیگران و اتفاقات و مسایلی که در روند شکل گیری فیلم وجود داشته است به تصویر درآمده‌اند.

کارگردان «راویان جنگ» اضافه کرد: در این مجموعه حتی مصاحبه‌های افراد راجع به فیلم‌های مورد نظر هم در پرونده مستندها آمده است. به طور مثال از سخنان مریلا زارعی درباره «دست‌های خالی» در برنامه «شب شیشه‌ای» که رضا رشیدپور آن را اجرا می‌کرد تا دیگر مصاحبه‌ها و حاشیه های آن فیلم استفاده شده است تا مخاطبان همه اطلاعات کامل درباره این فیلم‌های مهم را داشته باشند.

عزیزی با اشاره به دیگر بخش‌‌های «راویان جنگ» بیان کرد: از دیگر بخش‌های مجموعه «راویان جنگ» پرداختن به ۵ فیلم شاخصی است که قبل از سال ۸۵ ساخته شده‌اند، فیلم‌های «میم مثل مادر»، «به نام پدر»، «مزرعه پدری»، «لیلی با من است» و «اشک سرما» از این نوع فیلم‌ها هستند. همچنین در این مجموعه بخشی هم با عنوان «بریده‌های کارگردان» داشتیم که در این بخش قسمت هایی از فیلم ها که در اکران عمومی حذف شده است به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه همه اینها در مجموع ۸۰۰ دقیقه برنامه ترکیبی شده است درباره پخش این مجموعه عنوان کرد: پخش این کار به دست سیمافیلم انجام می‌گیرد و قرار است در هفته دفاع مقدس به پخش برسد اما اینکه در چند قسمت چند دقیقه‌ای به پخش می‌رسد اطلاعی ندارم.

تهیه کننده «راویان جنگ» در پایان از کتاب این مجموعه نیز یاد کرد و گفت: کتاب این مجموعه ۸۰۰۰ صفحه شده است و آماده چاپ و انتشار بود اما متاسفانه هزینه بالایی داشت و ارگان‌ها و نهادهای مربوطه حمایت نکردند و ما همچنان منتظریم تا یک مجموعه دولتی کمک کند و بتوانیم این کتاب را به انتشار برسانیم.
کد مطلب: 41338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *