۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۰

انتقال سمپوزیوم مجسمه‌سازی به برج میلاد برای پرهیز از آلودگی دریاچه چیتگر

سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با اشاره به تغییر یافتن محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم به برج میلاد دلیل آن را پرهیز از آلودگی زیست محیطی برای دریاچه چیتگر اعلام کرد.
انتقال سمپوزیوم مجسمه‌سازی به برج میلاد برای پرهیز از آلودگی دریاچه چیتگر
سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران درباره روند برگزاری این دوره از سمپوزیوم گفت: روند برگزاری تاکنون مناسب بوده و طبق پیش‌بینی های ما کار طبق روال به خوبی پیش رفته است.

انتقال سمپوزیوم به برج میلاد به دلیل پرهیز از آلودگی دریاچه چیتگر

او درباره تغییر یافتن محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم و دشواری های دسترسی به برج میلاد برای علاقه مندان و مردم توضیح داد: قرار بود این سمپوزیوم را در حاشیه دریاچه چیتگر برگزار کنیم اما بعدها بر اساس صحبت هایی که داشتیم به این موضوع اشاره شد که برگزاری این سمپوزیوم به دلیل آلودگی هایی که به همراه دارد و مشکلات زیست محیطی که برای دریاچه چیتگر ایجاد می کند، بهتر است در مکان دیگری برگزار شود و ما هم با در نظر گرفتن این نکته که هنر دوستدار محیط زیست است، تصیم گرفتیم محل برگزاری آن را به برج میلاد تغییر دهیم که با توجه به فرصتی که در اختیار داشتیم توانستیم با مدیریت برج میلاد به توافق برسیم و این سمپوزیوم به برج میلاد منتقل شد.

آمادگی سرویس های رفت و آمد برای علاقه مندان به بازدید از سمپوزیوم

موسوی مکان برگزاری این دوره از سمپوزیوم را دارای نکات مثبتی دانست و افزود: برج میلاد مکان بسیار مهمی است و می تواند از جهاتی برای سمپوزیوم نکات مثبتی را به همراه داشته باشد، اما بحث دسترسی آن برای کسانی که خودرو شخصی ندارند مطرح است که برای رفع این مشکل ما در خود محل سمپوزیوم، سرویس های رفت و آمد را پیش بینی کردیم که علاقه مندان بدون وسیله بتوانند از ورودی اصلی برج میلاد به سایت سمپوزیوم منتقل شوند. همچنین برای مراکز آموزشی از جمله دانشگاه ها نیز هماهنگی هایی انجام شده که در صورت تمایل می توانند از سمپوزیوم بازدید کنند.

مخاطب عام به دیدن آثار حجمی غیرفیگوراتیو عادت می کند

دبیر سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی درباره آثاری که در این دوره اجرا خواهد شد و ارتباطی که مخاطب ایرانی با این آثار برقرار می کند، توضیح داد: در همه دنیا کارهای غیر فیگوراتیو ممکن است با مخاطب عام ارتباط کمتری برقرار کند اما به هر حال این آثار را در محیط قرار می دهند و مخاطب با دیدن این آثار به مرور زمان با آن ارتباط می گیرد اما ذهنی که از قبل آموخته نشده باشد و این آثار و سبک های هنری را نشناسد، کمی سخت می تواند با این آثار ارتباط برقرار کند اما به هر شکل خلق این گونه آثار در همه دنیا رخ می دهد و ما هم به نوعی باید همگام با دنیا پیش برویم، همه هنرمندان چه ایرانی و چه خارجی نیز عمدتاً گرایش به این سبک آثار دارند چرا که جریان هنر معاصر دنیا همین است.

این هنرمند مجسمه ساز درباره امکان ارائه بیانیه و توضیحی از سوی هنرمندان کنار آثارشان که در سطح شهر نصب می شود بیان کرد: مخاطبان و علاقه مندان می توانند در طول برگزاری سمپوزیوم با هنرمند درباره اثرش گفتگو کنند اما بسیاری از هنرمندان علاقه ای ندارند که کنار آثارشان توضیح بدهند با این حال می توان توضیح مختصری را درباره هر اثر در هنگام نصب در سطح شهر ارائه کرد.

او تأکید کرد: در همه دنیا این اتفاقات می افتد ولی به مرور زمان مردم به دیدن این آثار عادت می کنند.

علاقه مندی برج میلاد به نگهداری آثار سمپوزیوم

مشاور مدیرکل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره محل نصب آثار این دوره از سمپوزیوم هم اظهار کرد: درخواست مدیریت برج میلاد این است که این آثار در برج بماند اما چون محل برگزاری سمپوزیوم از پارک چیتگر به برج میلاد تعییر یافته است، هنوز تصمیمی در این باره نگرفته ایم اما چند نقطه پیش بینی شده است که بعد از قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.

سیدمجتبی موسوی درباره پراکندن این آثار در سطح شهر یا نصب همه آنها در یک محل متذکر شد: پیشنهاد ما این است که همه این آثار در یک محل نصب شوند اما به هر صورت این آثار قابلیت نصب در اماکن مختلف تهران اعم از پارک ها و مکان های عمومی را دارند.

استفاده از متریال های متنوع در دوره های آتی سمپوزیوم

دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در خاتمه درباره انتخاب متریال این سمپوزیوم در دوره های آتی یادآور شد: در این دوره با توجه به این که تلاش می کنیم استفاده از متریال سنگ در مجسمه سازی ایران جا بیفتد، سنگ را انتخاب کردیم اما برای تنوع بیشتر در دوره های آتی به دیگر متریال ها از جمله آهن نیز توجه خواهیم داشت.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با حضور ۳۲ هنرمند ایرانی وخارجی تا ۱۵ مهرماه در برج میلاد برپاست.
کد مطلب: 41493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *