۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۹

ماهاتیر محمدادعای غربی‌ها درباره برنامه هسته‌يي ايران رامسخره‌ دانست

نخست‌وزیر پیشین مالزی با دفاع از حق ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌‌يي، ادعای غربی‌ها در مورد ایران را بی‌معنا و مسخره توصیف کرد.
 ماهاتیر محمد در دیدار با کاردار سفارت ایران در مالزی در خصوص موضوع هسته‌‌يي ايران اظهار کرد: ایران همواره اعلام کرده است که اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند ولی آنها می‌گویند ایران ممکن است سلاح اتمی تولید کند. موضع اینجانب بسیار ساده است. اولا داشتن سلاح هسته‌‌يي یا ممنوع است یا مجاز. اگر ممنوع است برای همه ممنوع است و اگر مجاز است برای همه مجاز است.

وی تصریح کرد: این منطقی نیست که عده‌ای از کشورها این سلاح‌ها را در اختیار داشته باشند و در عین حال دیگران را از داشتن آن منع کنند. ثانیا اینکه ادعا می‌شود ایران در صورت در اختیار داشتن سلاح هسته‌‌يي تهدیدی برای جهان است،‌ مطلب بسیار بی معنا و مسخره‌ای است. مگر آنها که این سلاح‌ها را در اختیار داشته‌اند،‌ توانسته‌اند از آن استفاده کنند؟ استفاده از این سلاح‌ها به معنای اقدام برای نابودی خویش(کشور استفاده کننده) است. زیرا کشورهای دیگری که این سلاح‌ها را در اختیار دارند بلافاصله در مقیاس وسیعتر به کشور استفاده کننده حمله خواهند کرد و آن را نابود خواهند ساخت. پس استفاده از این سلاح‌ها به معنای نابودی بشریت است.

به گزارش وب سایت سفارت ایران در مالزی، نخست‌وزیر پیشین مالزی در ادامه روابط دوجانبه دو کشور را مهم ارزیابی نمود و بر لزوم گسترش آن تأکید کرد.

وی همچنین ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون اوضاع داخلی مالزی، وضعیت کنونی ائتلاف جبهه ملی(ائتلاف حاکم) را نسبتا خوب توصیف و تأکید کرد که این جبهه در انتخابات آتی پیروز خواهد شد.

دولت آبادی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز در این دیدار ضمن تبریک عید سعید فطر، از مواضع اصولی و موثر وی در خصوص مسائل مختلف جهان اسلام به ویژه حمایت قاطعانه و مستمر از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

کاردار سفارت کشورمان در مالزی همچنین ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مالزی به عنوان دو کشور مسلمان و مهم جهان اسلام، منطقه و جهان، بر ضرورت شناسایی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای گسترش مناسبات در همه بخش‌ها تأکید نمود.

وی ضمن اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اهمیت اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران را یادآور شد و آن را فرصت مناسبی برای رایزنی رهبران کشورها در خصوص مسائل مبتلا به کشورهای عضو دانست.
کد مطلب: 4153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *