۰
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
بازی های آسیایی 2014 - اینچئون

نداشتن کرسی بین‌المللی و ناداوری‌ها نفس ورزش ایران را گرفت

ناداوری های رخ داده در مسابقات مختلف نگرانی ورزشکاران باقیمانده ایران را در پی داشته است.
نداشتن کرسی بین‌المللی و ناداوری‌ها نفس ورزش ایران را گرفت
اهالی ورزش هنوز اشک های سعید عبدولی در المپیک لندن را از یاد نبرده اند که با ناداوری محض وی را از مدال محروم کردند.

آن زمان همه از ضعف ایران در لابی ها و کرسی های بین المللی را عامل اصلی این اتفاق قلمداد کردند و نگران تکرار این اتفاق بودند؛ اتفاقی که در اینچئون هم رخ داد و این بار واضح تر از قبل پیروزی را از نماینده ایران گرفتند.

همین اتفاق امروز نیز برای کریم فر در کشتی فرنگی تکرار شد و در حالی که تا ثانیه های پایانی ۵-۲ پیش بود وی را دیسکالیفه کردند و این بار نیز مانند عبدولی حریف وی از کره جنوبی بود؛ میزبان مسابقات!

بی شک میزبان بودن به تنهایی دلیل کافی برای این ناداوری ها نیست. ریاست کشتی آسیا برعهده کیم کره ای است و ما نه در فیلا که در آسیا نیز نماینده ای نداریم.

این ماجرا مختص کشتی نیست و در رشته های دیگر نیز به راحتی حق نمایندگان ایران تضییع شده که از آن جمله می توان به مسابقات بوکس و حذف گل آرا و قاسمی پور و دیگر رشته ها مثل تکواندو اشاره کرد.

مسئولان ورزش ایران امروز از شکایت و پیگیری خبر دادند اما خودشان هم می دانند که این شکایت ها به جایی نمی رسد و مشکل جای دیگری است.

اکنون ورزشکاران رشته های باقیمانده مثل کاراته نگران هستند که این ناداوری ها یقه آنها را نیز بگیرد و ادامه این روند نه تنها امیدها برای تکرار رده چهارم را از بین می برد بلکه تهدیدی جدی برای رده فعلی ایران در جدول - پنجم - نیز محسوب می شود.
کد مطلب: 41894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *