۰
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴

افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی 10 سال گذشته

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار ، جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال از افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: بالا رفتن میانگین سن ازدواج زنان در استانهای تهران، البرز و سمنان و همچنین افزایش سن ازدواج مردان نیز در استانهای تهران و البرز و ایلام در مقایسه با استانهای دیگر بیشتر است.
افزایش سن ازدواج زنان و مردان طی 10 سال گذشته
علی اکبر محزون  با بیان این مطلب افزود: میانگین سن ازدواج در حال حاضر در کشور برای مردان ۲۷.۸ و برای زنان ۲۳.۱ است .

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج برای زنان در استانهای تهران ، البرز و سمنان بیش از استانهای دیگر در کشور است ، گفت: سن ازدواج برای زنان در این استانها ۲۵.۱، ۲۴.۶ و ۲۴.۵ به ثبت رسیده است .

به گفته وی ،همچنین سن ازدواج مردان نیز در استان تهران ۲۹.۲ و بیشتر از استانهای دیگر است و بعد از تهران استانهای البرز با ۲۸.۸ و ایلام با ۲۸.۴ در رتبه های دیگر قرار دارند.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج نسبت به سالهای قبل دو برابر شده است تاکید کرد: در حال حاضر افزایش میانگین سن ازدواج برای مردان به بالای ۳۵ سال و برای زنان به بیش از ۳۰ سال رسیده است .

محزون اظهار داشت: افزایش سن ازدواج در مردان از ۶.۷ درصد در سال ۸۴ به ۸.۸ درصد در سال ۹۳ رسیده است و همچنین این افزایش برای زنان از ۶.۳ در سال ۸۴ به ۱۱.۲ در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: سن متعارف ازدواج مردان در کشور ۲۰ تا ۳۴ سال است بطوریکه در حال حاضر ۸۶ درصد ازدواج مردان در این گروه سنی انجام می شود و همچنین سن متعارف ازدواج زنان نیز ۱۵ تا ۲۹ سالگی بوده و ۸۵ درصد ازدواجها در این سن به ثبت رسیده است .

مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال در مورد سن ازدواج در شهرها و روستاها گفت: میانگین سن ازدواج مردان در شهرها ۲۷.۹ و در روستاها ۲۶.۲ است و همچنین میانگین سن ازدواج زنان در مناطق شهری ۲۳.۵ و در مناطق روستایی ۲۱.۴ است و این نشاندهنده این است که همچنان سن ازدواج در روستاها کمتر از شهرهاست.

وی در مورد سیاستهای جمعیتی نیز گفت: در راستای سیاستهای جمعیتی در بدنه دولت تقسیم کار انجام و وظایف هر یک از دستگاههای وزارت کشور، بهداشت ، رفاه و تعاون مشخص شده است و در نهایت رصد جمعیت و وقایع حیاتی بر عهده سازمان ثبت احوال قرار داده شده است.


به گفته محزون، بیشترین انرژی و توان در راستای اجرایی شدن سیاستهای جمعیتی و برنامه ریزی در این خصوص در برنامه ششم توسعه متمرکز شده است
کد مطلب: 42055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *