; ?>; ?> تلفات انفجار پالايشگاه در ونزوئلا به 24 کشته و 86 زخمي رسيد - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۳

تلفات انفجار پالايشگاه در ونزوئلا به 24 کشته و 86 زخمي رسيد

تلفات انفجار مهیب گاز در بزرگ ترین پالایشگاه ونزوئلا، به ۲۴ کشته و دست‌کم ۸۶ زخمی رسید.
تصاویر ویدئویی ضبط شده توسط افراد حاضر در محل انفجار که روی اینترنت قرار گرفته، شعله‌های آتش را بر فراز پالایشگاه آموای یکی از بزرگترین پالایشگاههای جهان نشان می‌دهد.
اوگنیا سادر وزیر بهداشت ونزوئلا در بیمارستانی که زخمی ها در آن بستری هستند گفت: در این انفجار دست کم ۸۶ نفر زخمی شدند که وضعیت ۹ تن از آنها وخیم گزارش می‌شود.
وی افزود: همچنین در این حادثه ۷۷ نفر دچار جراحات سطحی شده بودند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.
مقامات ونزوئلایی گفتند: یک پسر بچه ۱۰ ساله در بین کشته شدگان وجود دارد، اما بیشتر قربانیان سربازان گارد ملی ونزوئلا هستند که در پالایشگاه مستقر بودند.
الیاس خائوا معاون رئیس جمهور ونزوئلا که به همراه هیئتی از مقامات بلندپایه به محل حادثه در غرب ونزوئلا سفر کرده گفت: مسئولان در تلاش هستند تا جایی که می‌توانند جان افراد بیشتری را نجات دهند.
مقامات گفتند که ماموران آتش نشانی توانسته‌اند آتش را مهار کنند.
رافائل رامیرز وزیر نفت ونزوئلا گفت که شرکت نفت دولتی ونزوئلا نهایتا ظرف دو ظرف آینده فعالیت‌های خود را از سر خواهد گرفت.
رامیرز افزود: تولید ما در سرتاسر کشور به حد کافی است و در بازار داخلی می‌توانیم بر هر شرایطی فائق آییم.
یکی از مقامات شرکت نفت دولتی ونزوئلا افزود: ما به اندازه کافی تولید داشته‌ایم و می‌توانیم به تعهدات بین المللی خود در زمینه عرضه عمل کنیم.
رامیرز افزود: این انفجار ساعت یک صبح شنبه به وقت محلی به دلیل نشت گاز رخ داد و همچنین باعث خرابی خانه‌های اطراف پالایشگاه شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پالایشگاه آموای که در غرب ونزوئلا واقع شده، بخشی از مرکز پالایشگاهی پاراگوانا است که با ظرفیت پالایش حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز، یکی از بزرگترین مجتمع‌های پالایشگاهی جهان است.
کد مطلب: 4244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *