۰
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
تلخ و شيرين، بهترين و بدترين

رکورد استثنايي رحمتي مقابل پرسپوليس

مهدي رحمتي با پيراهن تيم هاي مختلفي روبه‌روي پرسپوليس ايستاده و از اين ديدارها خاطرات متفاوتي دارد.
رکورد استثنايي رحمتي مقابل پرسپوليس
مهدی رحمتی، بدون هیچ تردیدی از بهترین دروازه‌بان های تاریخ فوتبال ماست، مردی که با انجام ۷۶ بازی ملی در کنار عابدزاده و میرزاپور، بهره مند از بیشترین بازی های ملی در تاریخ فوتبال ماست؛ مهدی رحمتی با پیراهن تیم های شهیدسپاسی، سپاهان، استقلال و مس کرمان روبه‌روی پرسپولیس در لیگ ایران ایستاده و پیکان پنجمین تیمی است که او رقابت برابر پرسپولیس را تجربه می‌ کند.

۱. تلخ ترین روز رحمتی
۱۲ بهمن ۹۰ تلخ ترین روز رحمتی برابر پرسپولیس در تاریخ فوتبالش بوده است، در این روز استقلال تا دقیقه ۸۱ از پرسپولیس پیش افتاده بود اما از این دقیقه به بعد دنیا، پیش چشم رحمتی سیاه شد و ایمون زاید دو رگه ایرلندی ـ لیبیایی، با زدن ۳ گل پرسپولیس ۱۰ نفره را برابر استقلال ۳ ـ۲.

۲. بهترین نتیجه رحمتی
روز ۱۸ آذرماه سال ۹۰، برای رحمتی روز خوبی بود. بهترین نتیجه رحمتی مقابل تیم پرسپولیس در این روز اتفاق افتاد، پرسپولیس و استقلال در یک چهارم نهایی جام‌حذفی سال ۹۰ به مصاف هم رفتند و در حالی که بازی ۲ تیم در اوقات قانونی صفر ـ صفر در جریان بود، در وقت اضافه، آبی ها ۳ گل زدند و با نتیجه ۳ ـ صفر برنده شدند. این بهترین نتیجه مهدی رحمتی با پیراهن تیم فوتبال استقلال و سایر تیم هایش برابر پرسپولیس بود.

۳. بدترین نتیجه رحمتی
در روز ۵مهرماه ۱۳۸۲ سیدمهدی رحمتی بدترین شکست تمام ادوار خود را برابر پرسپولیس به دست آورد پرسپولیس که در سال ۸۲ ستارگانی چون ایلیچ، پیروانی، کریم باقری، استیلی، علی دایی، جواد کاظمیان و میناوند را داشت ۵ ـ ۲ شهیدسپاسی را برد، پرسپولیس در بازی اول ۸ ـ ۲ پگاه گیلان را برده و سپس در مشهد یک ـ صفر برابر ابومسلم پیروز شد.

۴. سال های خوش رحمتی مقابل پرسپولیس، ۱۱ ـ یک
طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، سالیان خوش رحمتی مقابل پرسپولیس رقم خورد و به جز یک باخت ۳ ـ ۲ با پیراهن استقلال در روز ۱۲ بهمن سال ۹۰، در سالیان دیگر، او با استقلال همیشه یا بالاتر از پرسپولیس ایستاد یا برابر سرخ ها نباخت. بازی رفت‌وبرگشت سال ۸۸، بازی رفت‌وبرگشت سال ۸۹ و جام‌حذفی، بازی رفت سال ۹۰ و جام‌حذفی، بازی رفت‌وبرگشت ۹۱ و بازی رفت‌وبرگشت ۹۲، ۱۱ دیدار بی شکست مهدی رحمتی برابر پرسپولیس بود، او در این بازی ها، ۴ برد، ۶ مساوی و یک باخت جلوی پرسپولیس داشت. البته او در این سال ها پیراهن سپاهان و استقلال را جلوی پرسپولیس پوشید.

۵. تلخ ترین گل دریافتی
آبان ماه ۸۵ زمانی بود که صمد مرفاوی، مهدی رحمتی را درون دروازه استقلال به جای وحید طالب لو قرار داد. باور کردنی نبود که بعد از گل اول استقلال، به ناگاه پرسپولیس از روی نقطه کرنر گل مساوی را بزند، معدنچی روی یک توپ ساده رحمتی را که آماتورگونه به سمت او و نقطه کرنر رفته بود را با یک توپ ساده و کم قدرت و از زاویه ای بسته مغلوب کرد.

۶. توافقی که حاصل نشد
سال ۱۳۹۰، حمید استیلی اعلام کرد که مهدی رحمتی مهمترین بازیکنی است که پرسپولیس باید در بازار نقل و انتقالات جذب کند، کاشانی با رحمتی به مذاکره نشست و ۳ شرط رحمتی را نپذیرفت. یک مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون که تا آن زمان مسابقه نداشت و دوم جذب جلال حسینی، سوم کنار گذاشتن تمام دروازه‌بان های پرسپولیس، کاشانی مدیرعامل نتوانست بازیکن محبوب سرمربی تیم خود را برآورده کند، استقلال پول مورد نظر را داد، محمد محمدی و طالب لو را کنار گذاشت اما نتوانست شرط سوم یعنی جذب جلال حسینی را برآورده کند و رحمتی برای دومین بار به استقلال رفت.

۷. فراخوانده یک پرسپولیسی
سیدمهدی رحمتی توسط یکی از مهمترین مردان تاریخ پرسپولیس یعنی علی دایی گلر اول تیم‌ملی شد. جالب اینکه قبل از علی دایی هیچکدام از مربیان تیم‌ملی فوتبال، از بلاژویچ، همایون شاهرخی، برانکو و حتی قلعه‌نویی، رحمتی را به تیم‌ملی فرانخوانده بودند. قلعه‌نویی استقلالی هم از مهدی رحمتی استفاده نکرد اما علی دایی، مهدی رحمتی را تیم‌ملی برد، قلعه‌نویی، حسن رودباریان را دروازه‌بان اول تیم‌ملی کرد.

۸. رحمتی، ۷ تایی مقابل پرسپولیس
مهدی رحمتی در کل ۱۳ سال حضورش در لیگ حرفه ای، تنها ۶ بار برابر پرسپولیس بازنده شده است. ۳ بار با تیم شهید سپاسی، ۲ بار با استقلال و یک بار با مس کرمان کل باخت های مهدی رحمتی را برابر پرسپولیس ساخته است. نکته اینکه رحمتی در ۱۰ سال اخیر تنها ۳ بار برابر سرخپوشان پایتخت پذیرای باخت شده است.

۹. ۳۶۰ دقیقه بی گل
در ۴ بازی متوالی آخری که رحمتی با پیراهن استقلال برابر پرسپولیس به ثمر رساندن نتایج صفر – صفر شده و پرسپولیس در هیچکدام از بازی ها به رحمتی گل نزده است.

۱۰. ۸ کلین شیت در ۹ بازی
در ۹ دیدار آخرین رحمتی برابر پرسپولیس او ۸ کلین شیت داشته و تنها در یک بازی ۳ گل خورده است.
۹۰/۲/۲۵، سپاهان ۰ – پرسپولیس ۰ ، هفته ۳۳ لیگ دهم
اردیبهشت ۹۰، سپاهان ۰ – پرسپولیس، یک چهارم جام‌حذفی
۲۵ شهریور ۹۰، استقلال ۰ – پرسپولیس، هفته هفتم لیگ یازدهم
۱۸ آذر ۹۰، استقلال ۳ – پرسپولیس، یک چهارم جام‌حذفی
۱۲ بهمن ۹۰، استقلال ۲- پرسپولیس ۳، هفته ۲۸ لیگ یازدهم
۳ شهریور ۹۰، استقلال ۰- پرسپولیس۰، هفته ۶ لیگ دوازدهم
۶ بهمن ۹۱، استقلال ۰- پرسپولیس ۰، هفته ۲۳ لیگ دوازدهم
۱۵ شهریور ۹۲، استقلال ۰ – پرسپولیس ۰ ، هفته ۸ لیگ سیزدهم
۲۷ دی ۹۲، استقلال ۰ – پرسپولیس ۰، هفته ۲۳ لیگ سیزدهم
کد مطلب: 42551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *