۰
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۴
حقيقي، سوشا و اومانا سه امتياز را پراندند

پرسپوليس 2 - گسترش فولاد 2، بازگشت تبريزي‌ها

پرسپوليس با دو گل بنگر و طارمي پيش افتاد اما اشتباهات عجيب حقيقي و مکاني و پنالتي از دست دادن اومانا باعث شد تبريزي ها با خود يک امتياز از تهران ببرند.
پرسپوليس 2 - گسترش فولاد 2، بازگشت تبريزي‌ها
دیدار دو تیم پرسپولیس و گسترش فولاد با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

هفته چهاردهم، ساعت: ۱۶:۳۰، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: ۵۰۰۰ نفر
داور: مهدی سیدعلی، کمک‌‌ها: سعید علی نژادیان و علیرضا ایلدرم
اخطار: اومانیا ۲۴ از پرسپولیس، رودریگو لوپز ۸۷ از گسترش فولاد

گل‌ها: بنگر ۸، طارمی ۲۹ برای پرسپولیس؛ مگنو باتیستا ۳۸، میلاد جهانی ۷۲ برای گسترش فولاد

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی(۶۵ حمید علی عسگر)، مهدی جعفری، اومانیا، محمد نوری، رضا حقیقی(۵۶ صادقیان)، امید عالیشاه(۸۲ شهاب زاهدی)، هادی نوروزی و مهدی طارمی

ترکیب گسترش فولاد: رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی‌پور، میثم نقی‌زاده، مگنو باتیستا، رسول پیرزاده(۵۹ مهرداد بایرامی)، جابر انصاری، میلاد جهانی(۹۳ یوسف سیدی) و محمدامین درویشی

شرح بازی:
آنچه در نیمه دوم بازی پرسپولیس و گسترش اتفاق افتاد و خشم هواداران را در پی داشت، چندان هم غیرمنتظره نبود. اما در روز بازگشت دوربین ها به مسابقات لیگ‌برتر، طرفداران این تیم انتظار اتفاق بهتری را داشتند.
پرسپولیس که با دو گل بنگر و طارمی در نیم ساعت اول از حریف پیش افتاده بود، روی حرکت غیرمسوولانه رضا حقیقی یک پنالتی به حریف داد و فاصله را کم کرد؛ سپس در نیمه دوم و در حالی که گسترش بازی را در اختیار داشت، اشتباه عجیب مکانی دومین گل را به شاگردان کمالوند هدیه کرد تا اولین رقابت تهرانی ها و تبریزی ها در لیگ‌برتر به سود استان شمال غربی ایران باشد.
آنها با ارائه یک بازی خوب در نیمه دوم، به حقشان رسیدند و بازی را مساوی کردند، اگرچه پرسپولیس فرصت این را داشت که بازی را با برد پشت سر بگذارد و با روحیه بهتری به دربی برود اما بهترین بخت این تیم توسط مایکل اومانای کاستاریکایی به تیر دروازه گسترش کوبیده شد. در پرسپولیس اتفاق تازه ای رخ نداده است، آنها سردرگم، غیرمنسجم و مشکل‎دارند و مساله بزرگ مربوط به جایی است که بازیکنان و سرمربی هرگز به نقطه درک و علاقه نرسیده اند. در صف مقابل اما فراز کمالوند در دومین بازی بزرگ بالاخره موفق به کسب امتیاز شد تا با آرامش به بازی آخر خود در نیم فصل برود و به فکر نیم فصل دوم باشد. پرسپولیس با این نتیجه در رتبه هشتم جدول قرار گرفت و گسترش نیز در رده چهاردهم باقی ماند.

اتفاق ویژه: خطای لوپز دروازه‌بان گسترش روی مهدی طارمی منجر به یک خطای پنالتی به نفع پرسپولیس شد که این ضربه در دقیقه ۸۶ توسط اومانا تیر دروازه گسترش کوبیده شد. دروازه‌بان گسترش روی این صحنه اعتراض شدیدی به داور کرد و یک کارت زرد هم گرفت اما حرکت آهسته نشان می‌ داد که او این خطا را انجام داده است.

شرح گل‌ها:
۱ ـ صفر (پرسپولیس): ضربه کرنر هادی نوروزی با سر محسن بنگر به سادگی هر چه تمام تر در دروازه گسترش قرار گرفت. لوپز دروازه‌بان گسترش و نظامی پور مدافع این تیم هم با اشتباه خود روی این گل کاملا مقصر بودند. این گل زودهنگام در بازی قبل از دربی به سود پرسپولیس خواهد بود.
۲ ـ صفر (پرسپولیس): پاس امید عالیشاه به مهدی طارمی این مهاجم پوشهری را در موقعیت تک به تک با لوپز قرار داد و طارمی با یک ضربه تکنیکی و آرام گل دوم تیمش را به ثمر رساند.
۲ ـ۱(گسترش): خطای غیرضروری و عجیب رضا حقیقی روی درویشی مهاجم گسترش تبریزی ها صاحب یک موقعیت پنالتی کرد که این ضربه با مگنو باتیستا در جهت حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد.
۲ ـ ۲ (گسترش فولاد): میلاد جهانی از جناح چپ در فضای خالی صاحب توپ شد و در حالی که به نظر قصد سانتر را داشت، با بیرون پا دروازه پرسپولیس را مورد هدف قرار داد و ضربه او با اشتباه عجیب مکانی وارد دروازه قرمزپوشان شد.

حاشیه های بازی:
* مهرداد بایرامی مهاجم گلزن گسترش روی نیمکت آبی‌پوشان نشسته است.
* تماشاگران پرسپولیس در ابتدای بازی شعار دادند: «کی‌روش یادت باشه نوری باید باشد» گفته می‌ شود کاپیتان پرسپولیس در فهرست بعدی کارلوس کی‌روش حضور دارد.
* مهدی جعفرپور مدافع راست جدید پرسپولیس در ترکیب اصلی قرمزها حضوردارد و محمدرضا خانزاده، روی نیمکت نشسته است.
* پیش از آغاز مسابقه به دلیل تقارن با عاشورای حسینی، یک دقیقه سکوت اعلام شد.
* در ترکیب گسترش فولاد، دو بازیکن اهل آمریکای‌جنوبی حضور دارند. لوپز اروگوئه‌ای و مگنو باتیستا برزیلی.
* فراز کمالوند با ظاهری متفاوت از گذشته و با موهای سفید شده تیمش را هدایت می‌ کند.
* پیام صادقیان در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور ندارد.
* مهرداد کفشگری نیز از روی نیمکت بازی را تماشا می‌ کند. حقیقی به همراه اومانا کمربند خط دفاعی پرسپولیس را محکمتر کرده اند.
* یک پا دو پای تماشایی محمد نوری و پاس او به طارمی و پاس طارمی به عالیشاه فرصت عالی را نصیب پرسپولیس کرد اما شوت عالیشاه با شیرجه لوپز مهار شد.
کد مطلب: 42707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *