۰
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲

مکزیکی‌ها به موزه عروسک‌های ملل می‌روند

موزه عروسک‌های ملل در نخستین هفته از آذرماه به معرفی عروسک‌هاو فرهنگ مکزیکی و دستبافته‌های آمریکای لاتین می‌پردازد.
مکزیکی‌ها به موزه عروسک‌های ملل می‌روند
۶ و ۷ آذرماه، فرصتی است تا علاقه‌مندان به موزه عروسک‌های ملل بروند و این بار با فرهنگ و آداب و رسوم و پارچه‌ها و دستبافته‌ها و عروسک‌های مکزیک و آمریکای لاتین آشنا شوند.

موزه عروسك‌های ملل، همزمان با روز جهانی صلح و بازگشايی مدارس از سه شنبه اول مهر ماه آغاز به كار كرد. اين موزه علاوه بر اينكه فرصتی را براي آشنايی بازديدكنندگان به ويژه كودكان و نوجوانان ايرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در كشورمان فراهم می‌کند، می‌تواند زمينه ساز آشنايی بيشتر آنها با فرهنگ ساير ملل جهان باشد تا اين شناخت، پايه‌های صلح و دوستی بين كودكان ايران و جهان را بيش از پيش استوار سازد.

در اين موزه ۵۴۰ عروسك فرهنگی از ۵۳ كشور جهان به نمايش گذاشته شده. همچنين موزه دارای زيرمجموعه‌های ديگر از جمله بخش عروسك‌های نمايشی، عروسک‌های سايه و عروسك‌های قومی ايران است.

موزه عروسک‌های ملل، عروسک‌هایی از انگلستان، اتريش، آلمان، امريكا، كانادا، اوكراين، اسلواكی، كنيا، تانزانيا، گرجستان، لهستان، روسيه، اسپانيا، ارمنستان، نروژ، فنلاند، ايتاليا، فرانسه، آلبانی، بلغارستان، مكزيك، پرو، ونزوئلاو آفريقای جنوبی را در خود جای داده است.

مکزیک

عروسک‌های بومی مناطق مختلف ايران از جمله كرمانشاه، قزوين، بلوچستان، سيستان، بيرجند، تركمن صحرا، هرمزگان، چارمحال و بختياری، آذربايجان شرقی، گيلان و مازندران نیز در موزه عروسک‌های ملل به نمایش درآمده است. معرفی خيمه شب بازی و عروسک‌های آن به بچه‌ها نیز یکی دیگر از بخش‌های موزه است.

موزه عروسك‌های ملل، هر روز به‌جز دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر، ميزبان بازديدكنندگان است و علاقه‌مندان براي بازديد از موزه می‌توانند به خيابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، شماره ۴ بروند. همچنین این موزه پیش از این سوزن‌دوزی بلوچ‌ها را معرفی کرده و این بار به عروسک‌ها و دستبافته‌های مکزیک می‌پردازد.
کد مطلب: 43166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *